הרשקוביץ לא מתרגש מאורבך ובנט: "שניהם עוד יתמכו בי"

יו"ר "הבית היהודי" המתמודד לתפקיד יו"ר המפלגה במקביל לנפתלי בנט וזבולון אורלב, טוען כי "רק מי שביצע חריש עמוק בשטח והרחיב את מעגלי התמיכה בתנועה - יוכל לנצח"

חדשות כיפה אורי פולק 22/05/12 16:14 א בסיון התשעב

הרשקוביץ לא מתרגש מאורבך ובנט: "שניהם עוד יתמכו בי"
יחצ, צילום: יחצ

יו"ר "הבית היהודי", השר דניאל הרשקוביץ, התייחס היום (ג') להחלטתו של חברו לסיעה, ח"כ אורי אורבך, לתמוך במועמדותו של נפתלי בנט לראשות "הבית היהודי" וטען כי "בסופו של דבר ח"כ אורבך ונפתלי בנט יתמכו במי שיכול להביא את השינוי".

הרשקוביץ, המתמודד לצדם של ח"כ זבולון אורלב ונפתלי בנט לתפקיד היו"ר, טוען כי "במוקדם או במאוחר, הם יבינו שרק מי שבמשך שלוש שנים ביצע חריש עמוק בשטח והרחיב את מעגלי התמיכה בתנועה, יוכל לנצח את מי שרוצה לשמר את המצב הקיים, ויוביל דרך של שילוב בין הראייה הכללית לבין הדאגה לצרכי הציבור הדתי לאומי".

בעקבות החלטתו של אורבך, מקיים היום ח"כ זבולון אורלב שורת התייעצויות בנוגע לתגובתו למהלך, שטרם נמסרה למרות פניית כיפה. אורלב, שהודיע בשבוע שעבר על מועמדותו לראשות המפלגה, ציין אז כי במידה והציבור לא יבחר בו כיו"ר, הוא לא יתמודד לרשימה לכנסת ויפרוש משורות "הבית היהודי" אך יסייע למפלגה "מבחוץ".

מוקדם יותר היום, במסיבת עיתונאים משותפת שקיימו בנט ואורבך, אמרו השניים כי בכוונתם "לפתוח את שורות המפלגה כך שתחדל להיות מגזרית". "יש להחזיר את הציונות למקום שמגיע לה בסדר היום הציבורי", אמר אורבך, "אנחנו צריכים בפוליטיקה את נפתלי ואנשים כמוהו. הוא ראוי להוביל את הרשימה, מפני שהוא יודע לאן צריך ללכת. הגיע הזמן להוביל בכל הסוגיות שעל סדר היום של מדינת ישראל".