הרשקוביץ ואורלב תוקפים את הסכם בנט-כצל'ה: "אירוע וירטואלי וקומי"

מקורביו של ח"כ זבולון אורלב דוחים בזלזול את הסכם האחדות, בטענה כי "הוביל אותו מועמד שטרם נבחר". מטה הרשקוביץ: בנט פעל מאחורי גבם של המתפקדים

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 11/09/12 12:30 כד באלול התשעב

הרשקוביץ ואורלב תוקפים את הסכם בנט-כצל'ה: "אירוע וירטואלי וקומי"
יחצ, צילום: יחצ

בקושי חלפו כמה שעות מחתימת הסכם האחדות בין נפתלי בנט לבין יו"ר "האיחוד הלאומי", ח"כ יעקב (כצל'ה) כ"ץ, וכבר גוברים חילוקי הדעות בקרב שתי המפלגות - המעמידים בסימן שאלה את יציבות ההסכם.

מקורבי ח"כ זבולון אורלב אמרו היום (ג') לכיפה כי "מדובר באירוע וירטואלי וקומי. באיחוד הלאומי כנראה לא ממש יודעים שהמפד"ל, בניגוד לאיחוד הלאומי, היא מפלגה בה מתקיימות בחירות דמוקרטיות ליו"ר התנועה, והתנועה היא שחותמת על הסכמים - ולא מועמד שטרם נבחר". עוד ציינו המקורבים כי "ח"כ אורלב התחייב מעל כל במה כי לאחר שייבחר ויקבל את אמון הציבור הוא יפעל מיידית לחתימת הסכם, כפי שפעל בריצה המשותפת ב-2006".

ממטה השר הרשקוביץ נמסר בתגובה למהלך כי "השר הרשקוביץ ניהל מאבק עיקש לפתיחת השורות במפלגה, ומספר המתפקדים מעיד על ההצלחה הגדולה של המהלך. השר הודיע לאנשי האיחוד הלאומי כי מיד בתום הבחירות ינהל מו"מ לאיחוד הכוחות הפוליטיים בציונות הדתית, כפי שפעל רבות גם בעבר, וכי כעת יש להתמקד בהובלת ההליך הדמוקרטי בבית היהודי - ולא לפעול מאחורי גבם של המתפקדים ושל המתמודדים הרבים שהציבו עצמם לבחירה לרשימת המועמדים לכנסת".

גם בתוך "האיחוד הלאומי", ח"כ מיכאל בן ארי ואריה אלדד בחרו לתקוף את ההסכם. "ככה לא בונים אחדות. אחדות מבורכת כשאינה נעשית במצג שווא. מדובר בהסכם בין מי שטרם נבחר ואין לו סמכות ובין מי שמציג עצמו כ'איחוד הלאומי', בשעה שהוא מייצג את עצמו ואת ח"כ אריאל בלבד, שהם בדיוק מחצית מהמפלגה. צעד כזה שלא נעשה מתוך אחדות אמיתית עלול לגרום לפילוג", נמסר מטעם חברי הכנסת.

מנגד, ח"כ אורי אורבך, שותפו של בנט למירוץ הפוליטי, ציין היום כי "הבטחנו אחדות לאורך כל הקדנציה, והחתימה אמש מקדמת אותנו למטרה החשובה, בדרך לעשרה מנדטים לפחות. עכשיו המתפקדים של הבית היהודי צריכים לתת אמון ולבחור בנו לרשימה כדי להבטיח את יישום ההסכם".