הרשקוביץ התקפל ונעדר מההצבעה על "חוק ההסדרה"

בניגוד להבטחה מפורשת של השר דניאל הרשקוביץ לכיפה, שהתחייב כי יצביע בעד החוק, החליט הרשקוביץ להיעדר מההצבעה: "המאבק הוכרע, החלטתי לחשוב מהראש ולא מהבטן"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 06/06/12 13:38 טז בסיון התשעב

הרשקוביץ התקפל ונעדר מההצבעה על "חוק ההסדרה"
יותם פרום, צילום: יותם פרום

השר דניאל הרשקוביץ, יו"ר "הבית היהודי", החליט להיעדר היום (ד') מההצבעה הגורלית על "חוק ההסדרה" ולא להצביע בעד החוק - בניגוד להתחייבות קודמת שמסר השר הרשקוביץ לכיפה.

הרשקוביץ הסביר היום לכיפה כי "לאור העובדה שהמאבק על חוק ההסדרה הוכרע, לאור התחייבות משמעותית שקיבלתי מראש הממשלה הכרוכות בחיזוק ההתיישבות ולאור פניותיהם של כמה מראשי ההתיישבות ביהודה ושומרון, שקראו לי לא להשתתף בהצבעה - החלטתי להעדר ממנה".

"נותרנו קול קורא במדבר ולכן החלטנו שלא לקפוץ ראש לבריכה ריקה. מנהיגות נבחנת ברגעים שבהם צריך לחשוב מהראש גם כשהבטן מתהפכת ולכן לא נשחק לידי 'שלום עכשיו' ונמשיך להיאבק על ההתיישבות מהמקום בו מתקבלות ההכרעות, כי אין ממשלה ימנית מזו", הוסיף הרשקוביץ.

כזכור, רק השבוע הבטיח השר הרשקוביץ לכיפה כי הוא מתכוון לתמוך בהצעת "חוק ההסדרה", גם אם היא תעלה בכסאו ותביא לפיטוריו. הרשקוביץ אמר לכיפה כי בכוונתו להצביע בעד החוק וכי הוא מצפה מראש הממשלה לאפשר חופש הצבעה לכלל השרים, שכן לדבריו מדובר ב"עניין מצפוני".

מליאת הכנסת דחתה בקריאה טרומית את הצעת "חוק ההסדרה" של ח"כ זבולון אורלב: 22 חברי כנסת הצביעו בעד ו-69 נגד. נוסף על הרשקוביץ שנעדר מההצבעה נעדר גם ח"כ אורי אורבך המאושפז בבית החולים לאחר זיהום קשר. שרי ש"ס אריאל אטיאס ואלי ישי נעדרו אף הם, יחד עם השר יולי אדלשטיין.