הרשקוביץ התארח בכיפה: בנט מתכנן התנתקות, אורלב הרס המפלגה

יו"ר "הבית היהודי" התארח בפורום אקטואליה בכיפה והתייחס למגוון רחב של סוגיות אקטואליות. הוא תקף את תוכניתו המדינית של נפתלי בנט וטען כי היא "התנתקות דה-פקטו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/06/12 20:08 ז בתמוז התשעב

הרשקוביץ התארח בכיפה: בנט מתכנן התנתקות, אורלב הרס המפלגה
יותם פרום, צילום: יותם פרום

יו"ר "הבית היהודי", השר דניאל הרשקוביץ, התארח הערב (ד') בפורום אקטואליה בכיפה והתייחס למגוון רחב של סוגיות, במסגרת התמודדותו בפריימריז למפלגת "הבית היהודי" המתקיים בימים אלה. הרשקוביץ תקף בדבריו את תוכניתו המדינית של נפתלי בנט, המתמודד אף הוא לראשות הרשימה, וטען כי היא "התנתקות דה-פקטו".

"כל ההצעות הן בגדר משאלת לב, ותו לא. צריך להכיר בעובדה שאין לנו פרטנר בצד הפלסטיני ולכן איני רואה בנמצא תכנית מדינית בעלת אחיזה במציאות, ודאי לא כזו שמבוססת על צעדים חד-צדדיים מצידנו", טען הרשקוביץ בהתייחס לתוכניתו המדינית של בנט. הוא טען כי היא "מבליעה בתוכן התנתקות חד-צדדית נוספת - והדבר חמור ומסוכן. עלינו "לנהל את הסכסוך" בחכמה, מבלי להיכנע לתכתיבים בינלאומיים". עוד ציין הרשקוביץ כי "בנט נופל במלכודת ידועה - ברגע שאינך כולל את כל יש"ע הרי גילית את דעתך לגבי אלו שטחים אינך בטוח. באותו רגע אבדת אותם".

יו"ר "הבית היהודי" תקף בדבריו את התנהלותו של ח"כ זבולון אורלב וטען בפורום כי "לצערי היה מי שניסה לחתור תחתיי למן היום הראשון, אך אני מסתכל קדימה ומאמין שפתיחת השורות תביא לשינוי דרמטי בהרכב הרשימה וכתוצאה מכך בתפקודה". הרשקוביץ הוסיף וציין כי הוא "יודע שרבים אינם מאמינים שניתן להביא שינוי למפלגה שבה המנגנון דאג לשמר את עצמו במשך שנים, וכיום מעדיף שהמפד"ל החדשה תחזור להיות המפד"ל הישנה. אני לא איבדתי את התקווה. בכל ביקוריי ביישובים לאורכה ולרוחבה של הארץ אני חש כמיהה אדירה לשינוי פני המפלגה. הפריימריז הללו הם ההזדמנות שלנו לנצח את התככנות והחתרנות שהבריחו מאיתנו כה רבים וטובים - ולהוביל דרך חדשה ונקייה".

בהתייחס להתנהלות "הבית היהודי", טען הרשקוביץ כי המפלגה לא הצליחה "להמריא" מפני ש"היה מי שדאג לדחוק את הצעירים והם הלכו לרעות בשדות זרים". לטענתו, "כבר בימים אלה אנו רואים את הכוחות הצעירים הרבים שבאים להצטרף בעקבות המהלך שהובלתי". בעיה נוספת למפלגה מבוססת על כך שהיא נתפסת, לטענתו, כמפלגה סקטוריאלית צרה. "אינני רואה סתירה בין ראיה לא סקטוריאלית לבין דאגה לצרכי המגזר. אינני רוצה לראות את המפלגה כליכוד ב' או כמפלגת האיחוד הלאומי ב'. יש מקום במפלגה גם למי שלא מקפיד על קלה כחמורה, אבל כל נציגינו צריכים לראות בדרך של "תורה ועבודה" את השקפת עולמם".

הרשקוביץ התייחס בביטול לאפשרות של אחדות עם חברי הכנסת בן ארי ואלדד לאחר שאלו הודיעו גלויות כי הם מתנגדים לאיחוד. "על רקע זה גם התגלע הקרע בתוך האיחוד הלאומי. לכן, איני רואה טעם לעסוק בשאלות היפותטיות ואני רק יכול להביע צער על הקולות שירדו לטמיון בעקבות זאת", טען הרשקוביץ.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן