הרשקוביץ: המפד"ל הפקירה את הפריפריה לש"ס והליכוד

בכנס פעילים וחוגי בית שקיים יו"ר "הבית היהודי" בנתיבות ובקיבוץ סעד, אמר השר דניאל הרשקוביץ כי להבדיל מאחרים "הייתי בנתיבות לאורך כל הקדנציה וריכזתי את מירב המשאבים בפריפריה"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 11/07/12 08:44 כא בתמוז התשעב

הרשקוביץ: המפד"ל הפקירה את הפריפריה לש"ס והליכוד
יחצ, צילום: יחצ

"לצערנו המפלגה זנחה את ערי הפריפריה בשנים האחרונות והפקירה את תושביהם למפלגות כמו ש"ס והליכוד. אני הייתי כאן בנתיבות לאורך כל הקדנציה, הנחיתי את משרדי לרכז את מירב המשאבים בפריפריה וחוללנו נפלאות ביישובים נוספים באזור" - כך אמר אמש (ג') יו"ר "הבית היהודי", השר דניאל הרשקוביץ, בכנס פעילים וחוגי בית שקים בנתיבות ובקיבוץ סעד.

הרשקוביץ אמר כי "השילוב הזה שלמרכז ופריפריה, ותיקים וצעירים, העולים החדשים, הגרעינים התורניים, בני הישיבות והאולפנות, המכינות והמדרשות הוא שילוב מנצח". לאחר מפגש הפעילים השתתף השר בטקס הענקת מילגות של משרד המדע והטכנולוגיה שהתקיים הערב בנתיבות, זאת במסגרת תכנית שיזם במטרה לקדם את המדע בפריפריה. התכנית כוללת בין השאר מלגות לסטודנטים שחונכים תלמידים, ולמעשה מעבירים להם שיעורים פרטיים חינם במקצועות המדעיים - בתמורה למלגה.

במפגש בהשתתפות מזכ"ל הקיבוץ הדתי, נחמיה רפל, אמר הרשקוביץ בקיבוץ סעד כי "תנועת הקיבוץ הדתי היא אחד היהלומים בכתרה של הציונות הדתית. בשונה מרבים אחרים, מרבית בני הקיבוץ הדתי נשארו תמיד נאמנים למפלגה".

בהתייחס לסוגיית השוויון בנטל אמר כי "בעבר היו לחלק ניכר מבני הציונות הדתית רגשי נחיתות כפולים: כלפי החרדים בסוגייה הדתית וכלפי החילונים בסוגיית החלוציות ובניית הארץ. התקופה הזו נגמרה ואיננו מרכינים ראש בפני אף אחד. אנו גאים במעשינו בבניית הארץ ובהובלה בכל התחומים, ושלמים עם דרכנו, דרך 'תורה ועבודה'.

עוד הוסיף השר הרשקוביץ ואמר כי "אחוז המשרתים ביחידות הקרביות מקרב המגזר הדתי לאומי הוא הגבוה ביותר, והציבור הדתי-לאומי הוא הוכחה שניתן לשלב בין עולם התורה לשירות בצבא ותרומה למדינה, כי לימוד תורה אינו רק בתנאי חממה. חייבים להתחיל מתווה הדרגתי על בסיס העיקרון שמי שמקבל מהמדינה חייב גם לתרום לה, והצעת החוק שמתגבשת בימים אלה הינה צעד משמעותי בכיוון הנכון".