הרשקוביץ בשבי חברון: "החרדים צריכים ללמוד מכם איך לשלב תורה וצבא"

יו"ר "הבית היהודי" שוחח עם תלמידי הישיבה בחברון וקרא להם להתפקד למפלגה ולהשפיע על דרכה. לדבריו, המתווה לחוק טל "חייב לכלול עיקרון שמי שמקבל מהמדינה – תורם בצה"ל או בשירות לאומי"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 12/07/12 16:27 כב בתמוז התשעב

הרשקוביץ בשבי חברון: "החרדים צריכים ללמוד מכם איך לשלב תורה וצבא"
יחצ, צילום: יחצ

יו"ר "הבית היהודי", השר דניאל הרשקוביץ, ביקר היום (ה') בישיבת "שבי חברון" ושוחח עם התלמידים לרגל הפריימריז למפלגה המתקיימים בימים אלה. הרשקוביץ דיבר עם התלמידים על חשיבות ההתפקדות למפלגה וציין כי "כל אחד מכם יכול להשפיע על צביון הרשימה, וזה הזמן להתפקד ולקבוע מי תהיה ההנהגה ומה תהיה הדרך".

בשיחות עם תלמידים התייחס השר הרשקוביץ גם לסוגיית "חוק טל" ואמר כי "שליש מבוגרי הישיבה הזו מגיעים לקצונה בצבא. חיילי צה"ל סופגים מכם ערכים של אהבת המולדת, אהבת עם ישראל ואהבת המסורת היהודית. החרדים צריכים לקחת מכם דוגמא איך משלבים בין עולם התורה לבין התרומה למדינה, מבלי לוותר על אף אחד מהם. אתם מקדשים שם שמיים הן בזמן הלימוד בישיבה והן במסגרת השירות הצבאי".

לדברי הרשקוביץ, "המתווה החלופי ל"חוק טל" חייב לכלול עיקרון שמי שמקבל מהמדינה - תורם לה בצה"ל או בשירות אזרחי-לאומי. כשר הממונה על השירות האזרחי-לאומי אני רואה מדי יום את השינוי שמתחולל באוכלוסייה החרדית והערבית, כאשר שיעור ההתנדבות לשירות האזרחי-לאומי בקרב מגזרים אלה נמצא בעלייה מתמדת, ואנחנו נמשיך את מגמת השינוי במגזר החרדי בהדרגה, כך שמתנדבים חדשים רבים יבצעו שירות אזרחי ארוך יותר במסגרת שת"פ עם פיקוד העורף ועם הכשרה לכניסה למעגל התעסוקה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן