הרשקוביץ: בנט יגרור אותנו לאופוזיציה, אין לנו מה לחפש שם

יו"ר "הבית היהודי" טוען כי "מהאופוזיציה אי אפשר להשיג דבר למען הציבור שלנו" ורומז, בהתייחס למועמד נפתלי בנט, כי הצטרפות לקואליציה תלויה "ביחסים אישיים עם ראש הממשלה"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 30/08/12 17:48 יב באלול התשעב

הרשקוביץ: בנט יגרור אותנו לאופוזיציה, אין לנו מה לחפש שם
יחצ, צילום: יחצ

השר דניאל הרשקוביץ, יו"ר "הבית היהודי", רומז כי המועמד נפתלי בנט יוביל את המפלגה לאופוזיציה במידה ויבחר לעמוד בראש המפלגה - וכי המציאות הזו "תסנדל" את המפלגה ובכך לא תאפשר לנבחרי הציבור להגיע להישגים למען המגזר.

במודעות שיתפרסמו בסוף השבוע הקרוב בעיתונות הדתית, תחת הכותרת "לא הולכים לאופוזיציה", כותב השר הרשקוביץ כי "מספר פעמים במהלך הקדנציה הזאת הופעל עליי לחץ להוציא את המפלגה לאופוזיציה מסיבות שונות. סירבתי, העדפתי את טובת הציונות הדתית שתשאר השלטון על פני רווח של כותרת בעיתון וטפיחה לאגו".

הרשקוביץ הסביר כי "מהאופוזיציה אי אפשר להשיג דבר למען הציבור שלנו" וציין כי "השאלה המרכזית היא האם מי שיעמוד בראשות הרשימה יוביל אותנו לקואליציה או לאופוזיציה". בכך רומז השר הרשקוביץ למועמד נפתלי בנט, שעל פי ההערכות קיימת בינו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו מערכת יחסים מורכבת, שראשיתה בתקופת עבודתו של בנט כראש לשכתו של נתניהו.

"לא מספיק להיות בימין כדי להיות בקואליציה", מבהיר הרשקוביץ, "עובדה - גם האיחוד הלאומי לא נכנס לממשלה. צריך גם יחסיים אישיים בין ראש הממשלה לראש המפלגה". הוא הוסיף וציין כי "כיום יש לנו סיכוי להיות מפלגה גדולה בקואליציה".

ממטה בנט נמסר בתגובה לכיפה כי "בעזרת השם בכנסת הבאה אנו נצטרף לממשלת נתניהו אך כמפלגה גדולה ובתפקידים הראויים לציבור אותו אנו מייצגים. בתקופת בנט נתניהו יחל לספור את הציונות הדתית".