הרשקוביץ: בנט הוא אופורטוניסט, תוכניותיו הן ספין ריק מתוכן

יו"ר "הבית היהודי" תקף את נפתלי בנט, המתמודד מולו לראשות המפלגה, וציין כי "התנהלותו המזגזגת היא אופורטינזם קלאסי והציבור ישפוט אותו על כך"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 13/08/12 15:25 כה באב התשעב

הרשקוביץ: בנט הוא אופורטוניסט, תוכניותיו הן ספין ריק מתוכן
יותם פרום, צילום: יותם פרום

"התנהלותו המזגזגת של נפתלי בנט היא אופורטינזם קלאסי והציבור ישפוט אותו על כך. תוכניתו המדינית היא ספין ריק מתוכן" - כך אמר היום (ב') יו"ר "הבית היהודי", השר דניאל הרשקוביץ, במסגרת אירוח מקוון שערך באתר TheMarker.

הרשקוביץ התייחס למועמדתם של ח"כ זבולון אורלב ונפתלי בנט וציטט את המאמר שפרסמה בסוף השבוע האחרון הפרשנית הפוליטית של "מקור ראשון", סופיה רון-מוריה, שציינה כי היא "לא הייתה קונה מכונית משומשת מבנט או אורלב".

בהתייחס למפלגה ציין הרשקוביץ כי "הבית היהודי אינה רשימה מגזרית. היא תנועה שיש לה אמירה בכל נושא, אבל איני רואה סתירה בין ראייה כללית לבין דאגה גם למגזר הדתי-לאומי, שהיום נושא את המדינה על גבו. אין מפלגה אחרת שתדאג לצרכיו של ציבור זה". הוא ציין כי כשנקרא לעמוד בראש המפלגה, לפני שלוש וחצי שנים, עשה זאת "כדי להוביל יציאה מסקטוריאלית לתנועה רחבה וגדולה שתהיה לה אמירה והשפעה בכל תחום ובמקביל תדאג לצרכי הציבור הדתי-לאומי".

ביחס להתמודדות בין "הבית היהודי" ל"ליכוד" ציין הרשקוביץ כי "הליכוד אינו דואג לחינוך הדתי, הליכוד היה שותף מוביל להתחרדות בתי הדין הרבניים, מערך הגיור, המועצות הדתיות. ערכיו החברתיים והלאומיים של הליכוד אינם יונקים בהכרח ממורשת ישראל".

ממטה בנט נמסר בתגובה לכיפה כי "הרב פרופ' הרשקוביץ הוא אישיות בעלת מעלות רבות ואנו מוקירים אותו על פועלו".