הרשקוביץ, אורלב ובנט פתחו את שנת הלימודים בבתי הספר

המועמדים לראשות "הבית היהודי" פתחו את שנת הלימודים בבתי הספר בפתח תקווה, גוש עציון ובישיבה באיתמר. הרשקוביץ הביע תקווה להצלחת המאבק להורדת תשלומי ההורים

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 27/08/12 14:05 ט באלול התשעב

הרשקוביץ, אורלב ובנט פתחו את שנת הלימודים בבתי הספר
יחצ, צילום: יחצ

יו"ר "הבית היהודי" ושר המדע והטכנולוגיה, דניאל הרשקוביץ פתח היום את שנת הלימודים החדשה בעיר פתח תקווה וביקר בשישה בתי ספר בפתח תקווה ובירך את התלמידות והתלמידים יחד עם צוותי ההנהלה, המורות והמורים וכן ההורים שהגיעו ללוות את ילדיהם.

"לחינוכם של ילדי ישראל יש השפעה מכרעת על עתיד המדינה. אני מאחל למורים שיזכו לחנך ולגדל אילנות מלבלבים. לתלמידים אאחל שלא יפסיקו להסתקרן ולחקור, ושיביאו נחת וגאווה להורים ולמורים", אמר השר הרשקוביץ לתלמידים.

בתשובה לשאלות כתבים בישיבת אמי"ת כפר אברהם, התייחס השר הרשקוביץ לסוגיית תשלומי ההורים הגבוהים בישיבות התיכוניות ובאולפנות, ואמר כי הוא יצא למאבק למען הורדת התשלומים "לאור העובדה שהנושא מכביד על הציבור ומחייב פתרון מיידי. ראש הממשלה התחייב בפניי כי יגובש מתווה להפחתת תשלומי ההורים בחינוך הדתי ובימים אלה אנו עוסקים בכך. אני מאד אופטימי שנגיע להורדה הדרגתית ולהקלה משמעותית".

גם ח"כ זבולון אורלב המתמודד לראשות "הבית היהודי", ביקר היום בבתי הספר בגוש עציון, ביישוב נווה דניאל, בו נחנכו שני גני חובה חדשים השנה. לאחר מכן, נפגש ח"כ אורלב עם ראש ישיבת "מקור חיים" ובפני התלמידים העביר ח"כ אורלב שיעור לקראת הימים הנוראיים ממשנת הרב קוק זצ"ל ואף שוחח עימם על ענייני היום, הליך המפקד וחשיבות האחדות בציונות הדתית.

ח"כ אורלב נפגש עם ראש מועצת גוש עציון, דוידי פרל, ואמר לו כי "יש לציין לטובה את מערכת החינוך המפותחת והאיכותית של גוש עציון יש להעלות על נס את תרומה של המועצה האיזורית בכך שהעמידה את החינוך בראש סדר עדיפותיה". בדבריו לתלמידים הדגיש אורלב את "הזכות הגדולה שנפלה בחלקם ללמוד תחת מערכת החינוך של הגוש עם כח אדם, מורים ומנהלים איכותיים" וציין כי הוא "מצפה מכם כי תדעו למצות את כישרונם ולהשתמש בכלים הרבים שיינתנו לכם על ידי צוותי ההוראה".

נפתלי בנט, המתמודד אף הוא לראשות המפלגה, פתח את היום בישיבה הגבוהה באיתמר, שם נפגש עם סגל הישיבה וצוות התלמידים. "יום פתיחת שנת לימודים הוא יום מרגש אך לא ניתן להתעלם מהמשימה שלנו שטרם הושגה, לדאוג לתגבור הזהות היהודית במערכת החינוך", ציין בנט, "הילדים המתחילים היום את שנת הלימודים לא בטוח ילמדו על בית שני או על החשמונאים ואנחנו נצטרך לתקן זאת".