הרב שרלו בעד נציג חילוני בבית היהודי: אפשר לפנות לציבור רחב

ראש ישיבת ההסדר בפתח תקווה טוען כי "אם בבית היהודי רוצים לפנות לציבור רחב במקום להתקוטט עם 'האיחוד הלאומי', ראוי שיהיה נציג שיבטא זאת במפלגה"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 13/08/12 07:39 כה באב התשעב

הרב שרלו בעד נציג חילוני בבית היהודי: אפשר לפנות לציבור רחב

הרב יובל שרלו, ראש ישיבת ההסדר בפתח תקווה, מתייחס בחיוב לאפשרות של שילוב מועמדים שאינם שומרי תורה ומצוות בשורות "הבית היהודי" ובכללם גם איילת שקד, בה תומך נפתלי בנט.

בתשובה שמסר באתר "מורשת" ציין הרב שרלו כי "נראה לי דבר פשוט כי אם הבית היהודי מבקש לפנות לציבור רחב יותר, ובמקום להתקוטט עם ה'איחוד הלאומי' על מרווח הקולות המצומצם שבין שתי המפלגות לפנות לציבור רחב יותר המבקש את זהותה היהודית של מדינת ישראל - ראוי שיהיה נציג שיבטא את הציבור הזה בתוך הבית היהודי".

הרב שרלו הסביר כי על אף התנגדותו העקרונית לפריימריז, המביא לדבריו לתופעות שליליות, הרי שהוא "רואה חשיבות לקריאה שנעשית על ידי כולם לצאת מהקיפאון, ולהצטרף למקום בו אדם סובר שהוא המקום הנכון להצטרף אליו".

"באופן אישי אני תומך בבית היהודי, בשל אמונתי כי זו המפלגה היחידה המציעה לעם ישראל מודל של מדינה יהודית במובן המלא של שני צדדי המשוואה - גם מדינה משגשגת וגם יהדות משגשגת", הוסיף הרב שרלו, "אפשר שמבחינה פוליטית יש דרכים טובות יותר להשיג הישגים ואפשר גם שלא (לא השתכנעתי לתת אמון במפלגות הגדולות), אולם אני מעדיף לתמוך במפלגה שמציעה דרך מלאה. כאמור, עמדתי זו אינה חשובה, וכל אחד צריך לבחור את דרכו לבד".