הרב ליאור: אחדות עם "הבית היהודי"? לא בכל מחיר

הרב דב ליאור, מראשי רבני "תקומה", רואה בחיוב אחדות בין מפלגות המגזר, אך במספר תנאים שיחייבו את "הבית היהודי" לשמירה על ההתיישבות וקבלת סמכות רבנית בנושאים מדיניים

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 05/09/12 16:14 יח באלול התשעב

הרב ליאור: אחדות עם "הבית היהודי"? לא בכל מחיר
יחצ, צילום: יחצ

הרב דב ליאור, מראשי רבני "תקומה" המרכיבה את "האיחוד הלאומי", מתייחס היום (ד') לאפשרות של איחוד עם "הבית היהודי" וטוען כי הוא רואה בחיוב את האפשרות לאחדות עם המפלגה - אך לא בכל מחיר.

בכינוס של מרכז "תקומה" אמר הרב ליאור כי "אין ספק שהרצון לאחד את כל חלקי הציבור הדתי לאומי לתנועה אחת גדולה הוא דבר חשוב מאד. כך יוכלו הנציגים להשפיע על קבלת ההחלטות בנושאים העומדים על הפרק בחיינו הציבוריים. מצד שני, שומה עלינו לבחון היטב מהם הערכים האמיתיים שסביבם מתאחדים".

(צילום: אלנתן גוטווירט)

לדבריו, "הבסיס לאחדות בין המפלגות צריך שתהיה בקביעת מספר עקרונות: עמידה איתנה ונחרצת בכל הקשור להתיישבות היהודית בכל ארץ ישראל ושאיפה להחלת ריבונותו של עם ישראל על כל מרחביה; עמידה נחושה במאבק על צביונה היהודי של המדינה בכל אורחות חייה, וקבלת סמכות רבנית שתדריך את נבחרי הציבור על פי תורת ישראל ותחליט בנושאים מדיניים עקרוניים".

הרב ליאור סבור כי האיחוד לא יכול לצאת אל הפועל מבלי לשלב במפלגה מספר חברי כנסת מ"האיחוד הלאומי" ובהן מפלגות "ארץ ישראל שלנו" ו"התקווה" - המייצגות את ח"כ מיכאל בן ארי וח"כ אריה אלדד. "זו אינה אחדות אלא ניצול המצב לצורך פוליטי", טוען הרב ליאור.

"אם יש רצון אמיתי לאחדות, מפלגת 'הבית היהודי' צריכה לקבל על עצמה את העקרונות שהזכרתי, ואז ודאי שכולנו נברך על מהלך זה שיהוה בשורה חדשה לעם ישראל, שקמה תנועה גדולה הנלחמת למען תורת ישראל וארץ ישראל. אחדות אמיתית ע"פ העקרונות הנ"ל תבהיר לכולם מהי האמת ומה הקב"ה דורש מאיתנו בעת הזאת ובסופו של דבר תקרב את קץ גאולתנו", סיכם הרב ליאור.