הרב גיסר: אין סיבה לקיים פריימריז בזמן כה קצר

רב היישוב עפרה פנה לועדת המפקד של "הבית היהודי" בבקשה לאפשר את הארכת הפריימריז למפלגה עד לסוף 2012, כדי לאפשר התפקדות רחבה ומשמעותית יותר

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 30/05/12 18:04 ט בסיון התשעב

הרב גיסר: אין סיבה לקיים פריימריז בזמן כה קצר
אלנתן גוטוירט, צילום: אלנתן גוטוירט

הרב אבי גיסר, רב היישוב עפרה, פנה היום (ד') במכתב רשמי לועדת המפקד של "הבית היהודי" בבקשה להאריך ולהרחיב את המפקד למפלגה, על מנת שיוכל לאפשר את פתיחת השורות והתפקדות רחבה יותר בבחירות הפנימיות.

לדברי הרב גיסר, "חיזוקו והעצמתו של "הבית היהודי" שלנו, הכללי והפרטי, חשוב לכולנו ביותר. ככל מפלגה ותנועה עלינו להגדיל ולהעצים את כוחנו ואת מספר המתפקדים שלנו ככל האפשר. תהליך כזה ראוי לו שיארך חודשים רבים אפילו שנה תמימה כמקובל במפלגות גדולות אחרות. בזמן זה יוכלו להתפקד עשרות אלפי אנשים שלא יתפקדו בזמן קצר".

הרב גיסר מזכיר כי לוח הזמנים הנוכחי קצר וצפוף כיוון שנקבע מתוך כוונה להיערך למערכת הבחירות הקרבה - אלא שלאחר שזו כבר נדחתה, הרי שאין סיבה ללוח זמנים מאולץ. "אנשים רבים סביבי ובעיקר הצעירים שבהם אינם חשים כל עניין ואינם מביעים אמון בתהליך. הוא נראה בעיניהם "תפור" ומאולץ. לדידם "הכל פתוח"- ממפלגת העבודה דרך הליכוד ועד ישראל ביתנו. לשם יצירת אווירה אחרת לשם גיבוש אמון ובניית התלהבות ומחויבות לתהליך המפקד יש לשנות את סדר הזמנים", ציין הרב גיסר.

לטענתו, הארכת המפקד עד לסוף שנת 2012 תאפשר תנופה וחשיבות משמעותית יותר למפקד, זאת בניגוד למציאות הנוכחית, בה המודעות לפריימריז "נמוכה מאוד והוא אינו תופס מקום ציבורי או תקשורתי כלל".

"בחירת יו"ר בראשית 2013 ובחירת רשימת ח"כים בהמשך תאפשר לבחון את המפה הפוליטית בחינה נוספת ותאפשר לכוחות נוספים ליטול חלק בתהליך בריא ונחוץ זה. היא גם תאפשר עוד זמן לאיחוד כוחות ציוני-דתי בין שתי המפלגות הקיימות", סיכם הרב גיסר.