הרב אבינר מביע תמיכה גם בשולי מועלם

ראש ישיבת "עטרת כהנים" קרא לציבור להצביע בעד שולי מועלם או איילת שקד, המתמודדות לרשימת "הבית היהודי". אמר כי "שתיהן מתמודדות ראויות וטובות, כל אחד יחליט ביניהן על פי חוכמתו"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 08/11/12 11:39 כג בחשון התשעג

הרב אבינר מביע תמיכה גם בשולי מועלם
יחצ, צילום: יחצ

הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת "עטרת כהנים" בירושלים, תומך במועמדותה של שולי מועלם לרשימת "הבית היהודי", זאת במקביל לתמיכתו במתמודדת איילת שקד. הרב אבינר אף הצטלם לסרטון התדמית של מועלם, אותו היא החלה להפיץ אתמול ברשתות החברתיות וברשימות תפוצה בדוא"ל.

"שתיהן מתמודדות ראויות וטובות וכל אחד יחליט ביניהן על פי חוכמתו", קבע הרב אבינר, שבתגובה לפניית כיפה סירב לקבוע עמדה מוחלטת בנושא. "שולי היא אישה יראת שמיים, בעלת מידות טובות, מלאת תורה, שפעלה רבות למען עם ישראל והתורה, וכמה יש להתפאר מבנות ישראל אלו שצמחו מתוכנו", ציין.

("שתיהן מתמודות ראויות וטובות", הרב שלמה אבינר. צילום: אלנתן גוטוירט)

הרב אבינר מגלה מעורבות פוליטית גבוהה במערכת הבחירות הפנימיות ב"בית היהודי", כשהחל מראשית הקמפיין הביע תמיכה גלויה במועמדותו של נפתלי בנט לראשות המפלגה. נזכיר כי לפי פסיקתו של הרב אבינר, שפורסמה לראשונה בכיפה בחודש שעבר ועוררה סערה ציבורית, קבע הרב אבינר כי אסור לנשים לרוץ לפוליטיקה ולהיבחר לכנסת, זאת בשל גדרי צניעות. "לאישה אסור לכהן כחברת כנסת, זה לא צנוע. החשיפה ברבים מנוגדת לתפיסה היהודית של 'כל כבודה בת מלך פנימה'", קבע.

לאחר מכן הבהיר הרב אבינר כי פסיקתו מהווה החלטה עקרונית אך מאחר ובמציאות הנוכחית נשים ממילא מכהנות כחברות כנסת, הן בהחלט רשאיות להתמודד ולהיבחר. "ודאי האידיאל של תורה הוא שנשים לא תהיינה מעורבות בפוליטיקה, אבל ברור שאם ממילא יש נשים שהן חברות כנסת, ודאי שיש לבחור בעד הנשים שתבאנה את הברכה הכי גדולה לאומה", קבע הרב אבינר.