הרב אבינר: יש צורך ברענון השורות בבית היהודי

ראש ישיבת "עטרת כהנים" פרסם אגרת לפיה "יש לעשות הכל כדי לחזק את המפלגה" וכי "אין באפשרותם של חברי הכנסת העכשוויים לקדם את המפלגה"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 02/09/12 10:43 טו באלול התשעב

הרב אבינר: יש צורך ברענון השורות בבית היהודי
ערוץ מאיר, צילום: ערוץ מאיר

הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת "עטרת כהנים" בירושלים, טוען היום (א') כי כניסתם של מועמדים חדשים לשורות "הבית היהודי" היא כורח המציאות כדי להפיח רוח חיים מחודשת במפלגה. "אמנם המפלגה היא עתה חלשה, אך אין לומר נואש, אלא לעשות הכל כדי לחזקה ולאמצה, לרוממה ולשגבה", כותב הרב אבינר באגרת שפרסם.

לדעת הרב אבינר, "המצע של המזרחי-המפד"ל-הבית היהודי אינו צריך תיקון. הוא צריך ביצוע, וכמובן אין זה קל. אין לשנות את האידיאל, אלא לבחון - כמה שדעתו משגת - מי מסוגל להגשימו". הוא טוען כי "עם כל האידיאל הגדול של הבית היהודי, והאיכות האישית של חברי הכנסת העכשוויים, והישגיהם החשובים, עינינו רואות שאין באפשרותם לקדם את המפלגה. לכן יש צורך בחילופי גברא. להפטיר כאשתקד הוא ברכה לבטלה".

באגרת מתייחס הרב אבינר למועמדותם של נפתלי בנט ואיילת שקד וטוען כי הם "אנשים מאד מוכשרים, שהוכיחו את עצמם בתפקידי הנהגה רמים ורחבים בעלי אופי מדיני, בעלי כושר ארגון, בעלי ראייה ארוכת טווח, בעלי ניתוח שורשי, ויחד עם זה בעלי יוזמה ודבקות במטרה. ומעל זה ובתוך זה, הינם בעלי מידות ואידיאליסטים".

הרב אבינר חזר על עמדתו שפורסמה זה מכבר בכיפה, לפיה "אין זה מוסרי לאדם להתפקד למפלגה ולהשפיע על מהלכיה הפנימיים, אם אינו חושב להצביע עבורה. זו גניבת דעת, זו רמאות. לכן יתפקד עבור הבית היהודי, רק מי שנושא איתו בליבו. כמובן, זה עלול להשתנות לקראת הבחירות, או עקב הרכב חברי הכנסת, או עקב הצפי שתקום רק מפלגה קקיונית ללא כח השפעה, אך בשעת התפקדות - שם ביתו".