הרב אבינר: אם לא יהיה איחוד – להצביע לליכוד

בשיחה במכינה בעלי אמר הרב שלמה אבינר כי חברי הכנסת הדתיים הנוכחיים לא הוכיחו את עצמם ועל כן יש להחליפם בכוחות חדשים ולהגדיל את כוח "הבית היהודי": "אם זה אותם אנשים, פתאום יהיה נס?"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 24/09/12 10:24 ח בתשרי התשעג

הרב אבינר: אם לא יהיה איחוד – להצביע לליכוד
ויקיפדיה, צילום: ויקיפדיה

הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת "עטרת כהנים" בירושלים, סבור כי הח"כים הדתיים במפלגת "הבית היהודי" נכשלו בדרכם ועל כן יש להחליפם בכוחות חדשים אשר יש להם סיכוי גדול יותר להגדיל את כוחה של המפלגה בבחירות לכנסת.

בשיחה שהעביר במוצאי ראש השנה במכינה בעלי, שתוכנה פורסם ב"מקור ראשון", אמר הרב אבינר, בהתייחס לח"כ זבולון אורלב ולשר דניאל הרשקוביץ המתמודדים לראשות "הבית היהודי", כי "אלה שהיו עד עכשיו הם אנשים טובים, אני אוהב אותם. מדי פעם אני מתקשר אליהם ואומר 'ישר כוח' אבל הם לא מזיזים אי אפשר להבטיח כאשתקד. מה, פתאום יהיה נס. מה שהפוליטיקאי עשה עד עכשיו זה מה שהוא יעשה וגם זה יפה וטוב ונפלא. לכן, אם זה אותם האנשים אז זה לא יזוז. צריך אנשים עם כוחות שיש אולי אפשרות שיקדמו".

(צילום: אלנתן גוטוירט)

עוד קבע הרב אבינר כי במידה והאיחוד בין "הבית היהודי" ל"איחוד הלאומי" לא יצא לפועל לפני מערכת הבחירות, הרי שהוא קורא לשקול ולהצביע למפלגה גדולה יותר כמו "הליכוד". לדבריו "אם לא (האיחוד יצא לפועל -א.פ), אז צריך להצביע בעד מפלגות אחרות כמו ליכוד, שהיא לא אנטי דתית והיא אוהבת דתיים. בתוך מפלגה גדולה יש לך יותר כוח מאשר מפלגה קקיונית שהיא בדיוק כמוני. אלו סברות שמבוססות על הנחות יסוד שרוצים מפלגה דתית שמזיזה דברים ולא רק מדברת. בשביל לדבר יש רבנים".

"מפלגה של שלושה חבריה או ארבעה זו לא מפלגה זה קיקיון צועק. יכול להיות שהם מדברים יפה אבל הרב אלי סדן מדבר פי אלף יותר יפה מכולם ביחד. אני לא צריך מפלגה בשביל לדבר יפה. צריך מפלגה עם כוח בשביל להזיז דברים ואם הם ממשיכים להיות שלושה או ארבעה אין מה לעשות איתם. גם שלוש פלוס ארבעה ספק אם הם יכולים להזיז משהו", ציין הרב אבינר.