הרבנים ליאור, מלמד ואבינר: לפעול מיידית לאחדות מפלגות הציונות הדתית

הרבנים טוענים כי רק הליכה משותפת של הציונות הדתית לקראת מערכת הבחירות הקרובה תוכל "לחזק את כוחה של התורה ושל אחיזתנו בארץ ישראל השלמה"

חדשות כיפה אורי פולק 07/05/12 18:20 טו באייר התשעב

הרבנים ליאור, מלמד ואבינר: לפעול מיידית לאחדות מפלגות הציונות הדתית
Arielhorowitz-cc-by, צילום: Arielhorowitz-cc-by

רבני מפלגת "תקומה", לצד רבנים נוספים, חתמו הערב (ב') על קריאה פומבית לאחדות השורות בציונות הדתית, ברשימה אחת, לקראת הבחירות הקרובות לכנסת. קריאת הרבנים מתפרסמת על רקע המפקד ב"בית היהודי", הקרע בתוך מפלגת "האיחוד הלאומי" והקמת מפלגתו החדשה של נפתלי בנט - מחשש לפגיעה אלקטוראלית בכוחה של הציונות הדתית בכנסת.

"הליכה משותפת של כל הציונות הדתית לבחירות חשובה מתוך הכרה שכך נוכל לחזק את כוחה של התורה ושל אחיזתנו בארץ ישראל השלמה ושל זהותה היהודית של מדינת ישראל", כתבו הרבנים.

על הקריאה חתמו הרב דב ליאור, הרב זלמן ברוך מלמד, הרב חיים שטיינר, הרב מיכאל הרשקוביץ, הרב דוד חי הכהן, הרב אבי סמוטריץ', הרב שמעון כהן ורבנים נוספים.

גם הרב שלמה אבינר יצא היום בקריאה פומבית לאחדות המחנה הציוני דתי לקראת מערכת הבחירות. בדברים שאמר בראיון לרדיו "קול חי", ציין הרב אבינר כי "כל המאמצים צריכים להיות מוקדשים לאחד, הרי בסופו של דבר מי שקובע מה שקורה במדינה זה הציבור. ומנהיגי הציבור לא יכולים ללכת נגד הציבור, אז הציבור צריך להודיע בצורה ברורה בלי להיכנס לפרטים אנחנו רוצים אחדות".