הקיבוץ הדתי קרא לחבריו להתפקד ל"בית היהודי"

בתנועת הקיבוץ הדתי מבקשים לפקוד כ-3,500 מתושבי הקיבוצים הדתיים. נחמיה רפל: "חיזוק כוחנו במפלגה יסייע לנו לקדם נושאים החשובים לקיבוץ הדתי"

חדשות כיפה אורי פולק 21/05/12 12:47 כט באייר התשעב

הקיבוץ הדתי קרא לחבריו להתפקד ל"בית היהודי"
מיכאל יעקובסון-cc-by, צילום: מיכאל יעקובסון-cc-by

הוועדה המדינית-רעיונית של תנועת הקיבוץ הדתי יצאה היום (ב') בקריאה לתושבי הקיבוצים הדתיים ולשותפים לדרך להתפקד בהמוניהם ל"בית היהודי" במסגרת מפקד הציונות הדתית הנערך בימים אלה.

בבחירות הקודמות הצביעו קרוב למחצית מאנשי הקיבוץ הדתי למפלגת "הבית היהודי", אולם שיעור תמיכה גבוה זה לא בא לידי ביטוי בחברות במפלגה, שבמשך שנים רבות לא ערכה מפקד מסודר לשורותיה.

נחמיה רפל, מזכ"ל הקיבוץ הדתי, אמר כי "עם כל הביקורת שיש לרבים על התנהלות המערכת הפוליטית, ובתוך זה גם התנהלות מפלגות הציונות הדתית, המערכת הפוליטית היא המקום להשפיע בו ולהביא לידי ביטוי את ערכי תנועת הקיבוץ הדתי. הצטרפות רחבת היקף של אנשי התנועה תחזיר את הקיבוץ הדתי למעמד שהיה לו בעבר במפד"ל, ותסייע בעיצוב סדרי העדיפויות והשפעה על המפלגה ונציגיה בכנסת".

בקיבוץ הדתי מבקשים לפקוד כ-3,500 מתושבי הקיבוצים הדתיים, מספר המבטא את ההצבעה למפלגה בבחירות האחרונות יחד עם המצביעים למפלגות ציוניות דתיות נוספות. רפל הוסיף כי "אנו רואים שלקראת הבחירות הבאות קבוצות רעיוניות רבות מחפשות את דרכן לבית המחוקקים, על אף מורת הרוח מהתנהלות המערכת הפוליטית. גם בקרב הציונות הדתית מורגשת התארגנות מחודשת, וחשוב שההתיישבות הדתית תהיה בעלת משקל בגיבוש ההרכב החדש. בפוליטיקה סופרים בסופו של דבר את האצבעות ושם אנחנו צריכים להיות".

"חיזוק כוחו של הקיבוץ הדתי במפלגה יאפשר לקדם מהלכים החשובים לקיבוצים הדתיים בתחומי ההתיישבות כמו הפרטת הקרקעות, מחירי המים, משק החלב, שנת השמיטה וכן בסוגיות שעל שולחן הציונות הדתית כמו חוק טל, חינוך דתי, ההקצנה הדתית ודמותה החברתית והכלכלית של מדינת ישראל", סיכם רפל.