הנתונים ישארו בידי ועדת המפקד; המשמעות: המתפקדים יוטרדו פחות

כך קובע היועץ המשפטי של "הבית היהודי", עו"ד אביעד הכהן, בחוות דעת משפטית שהגיעה לידי כיפה. בחוות הדעת מטיל עו"ד הכהן הגבלות על שליחת חומרי תעמולה ב-SMS ודוא"ל לרשימת המתפקדים

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 23/09/12 10:43 ז בתשרי התשעג

הנתונים ישארו בידי ועדת המפקד; המשמעות: המתפקדים יוטרדו פחות

חוות דעת משפטית שגיבש עו"ד אביעד הכהן, היועץ המשפטי של "הבית היהודי", אוסרת על העברת נתוני מפקד "הבית היהודי" מידי ועדת המפקד אל המתמודדים לראשות ולרשימת המפלגה, או לחברה חיצונית - ולמעשה מאבטח את הנתונים ואף אוסר על שליחת הודעות תפוצה אליהם. המשמעות: פחות הודעות דוא"ל ומסרונים מטעם המתמודדים השונים, ובקרה הדוקה יותר מצד ועדת המפקד על נתוני המתפקדים למפלגה.

בחוות הדעת שהגיעה לידי כיפה, כותב עו"ד הכהן כי "מאגר המידע, במיוחד לאור היקפו וההצלחה הגדולה, כולל בתוכו נתונים שחל עליהם חוק הגנת הפרטיות... אסור להעביר נתונים כלשהם מתוך המאגר לשום גורם חיצוני". לדבריו, "העברת נתונים כאלה, מקצתם או כולם, עשויה לגרור אחריה אחריות הן במישור האזרחי והן במישור הפלילי, על כל המשתמע מכך".

הכהן מציע כי ועדת המפקד תאפשר לכל מתפקד לוודא אם התפקדותו נקלטה והאם הוא חבר בספר הבוחרים של המפלגה, באמצעות בירור ישיר מול החברה המבצעת את המפקד, או מול ועדת המפקד. "יש לאפשר לכל מתפקד החפץ בכך לוודא שהתפקדותו אכן נעשתה כדין ושמו מופיע ב"ספר הבוחרים". בירור זה ייעשה על ידי פנייה אישית שלו, בנוהל שייקבע על ידי ועדת המפקד או מי שהסמיכה לשם כך", כתב הכהן.

עוד הוא קובע, ביחס להפצת חומרי תעמולה לרשימת המתפקדים, כי "במידה ומי מבין המועמדים מעוניין לשלוח חומרי תעמולה לכלל המתפקדים או למתפקדים באזור מסוים, הדבר ייעשה רק באמצעות החברה שברשותה מאגר המידע, ובדרך שתיקבע על ידי ועדת המפקד או מי שהסמיכה לשם כך. בשום אופן לא יימסרו קבצים ובהם שמות המתפקדים או פרטים אחרים שלהם לגורם חיצוני".

הכהן אף ממליץ "לקבוע את גבולות ודרכי התעמולה המותרת. אני מציע שועדת המפקד תתכנס לשם כך ותקבל החלטות, בהתאם לדין, בעניין אפשרות משלוח מסרונים והודעות דוא"ל, תדירותם, תוכנם והיקפם".