המתמודדים לבית היהודי מתגייסים לעזרה

במודעה משותפת עם וועדי המתיישבים בשומרון ובנימין קוראים המתמודדים לרשימת "הבית היהודי" לתרום לעזרת רועה הצאן, אברהם הרצליך, שעדר הצאן שלו נגנב בשבוע שעבר

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 11/11/12 19:05 כו בחשון התשעג

המתמודדים לבית היהודי מתגייסים לעזרה
ועד מתיישבי השומרון, צילום: ועד מתיישבי השומרון

במודעה משותפת עם וועדי המתיישבים בשומרון ובנימין יקראו המועמדים לרשימת "הבית היהודי" להתגייס לעזרת רועה הצאן, אברהם הרצליך שעדרו המונה למעלה מ- 350 עיזים נגנב בשבוע שעבר.

המועמדים יצאו היום בקריאה לתרום בעמדות ההתרמה שיוצבו בסמוך לקלפיות ביום שלישי הקרוב, יום ההצבעה לרשימת המפלגה לכנסת, לטובת חידוש העדר של אברהם הרצליך שעדר העיזים שלו נגנב מגבעת היקב. הנזק מהגניבה מוערך בלמעלה מ- 200,000 שקלים. "ביום הבחירות, נעמיד בסמוך לקלפיות קופת התרמה על מנת שאברהם הרצליך יוכל להמשיך ולרעות את הארץ ולקיים הלכה למעשה את הקשר העמוק בין אדם לאדמתו, בין עם ישראל לארצו. אם כל אחד ממתפקדי הבית היהודי שיגיע להצביע לרשימה יתרום 20 ש"ח נוכל להחזיר את אברהם הרצליך לפועלו הגדול למען ארץ ישראל. זו תהיה ההוכחה הטובה ביותר אנו מחזקים את הציונות ואת הקשר לארץ ישראל במעשה ממש", נכתב במודה.

בנו של אברהם הרצליך, שמואל, שניהל בימים האחרונים מסע חיפושים יחד עם מתנדבים באזור שומרון ובנימין בניסיון לאתר עקבות של הגנבים, הודה לכל מי שלוקח חלק בפעילות למען העדר של אביו. "אני מודה לכל המתנדבים שעזרו ולאלו שעוד יעזרו", אמר שמואל, "אינני יודע אם גילו של אבי יאפשר לו לחזור לעדר כמו שנגנב אבל כבר דיברנו עם רועים באזור בנימין והשומרון ונפנה במידת הצורך חלק מהתרומות על מנת לסייע וליצור עדרים נוספים יותר קטנים על שטח גדול יותר. אבא שלי רועה צאן לא בשביל הפרנסה אלא בשביל כיבוש ארץ ישראל וכל התרומות שייאספו מכך יוקצו למטרה זו".

יו"ר ועד מתיישבי שומרון, בני קצובר, הוסיף כי "החקלאות בשומרון ובבנימין היא אחת הדרכים הטובות ביותר להיאחזות בקרקע ואני שמח שכל מועמדי הבית היהודי מצטרפים לקריאה שלנו למתפקדים לשקם את העדר ואולי אף ליצור עדרים נוספים כדי להעמיק את הקשר שלנו לארץ ישראל".