המתמודדים הצעירים נגד ועדת המפקד: "דחיקת הצעירים נוגדת את התקנון"

המתמודדים הצעירים התאגדו לעתירה שהוגשה לבית הדין של המפד"ל, בדרישה לחזור לנוסח התקנון המקורי ולהבטיח את שריון המתמודד הצעיר לרשימה. החשש: מפלגה מאוחדת תדחוק הצעירים מההנהגה

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 30/10/12 14:34 יד בחשון התשעג

המתמודדים הצעירים נגד ועדת המפקד: "דחיקת הצעירים נוגדת את התקנון"
יחצ, צילום: יחצ

המתמודדים הצעירים לרשימת "הבית היהודי" מתאגדים בעתירה לבית הדין של המפד"ל, בדרישה לחזור לנוסח התקנון המקורי ולהבטיח את שריון המתמודד הצעיר לרשימה. העתירה הוגשה לאור האיחוד בין "הבית היהודי" ל"איחוד הלאומי", שייתכן כי ידחוק את מקומם של הצעירים מצמרת הרשימה המשותפת.

המתמודדים עמיעד טאוב, ג'רמי גימפל, יוני שטבון ואיילת שקד, טענו כי "הקביעה כי בחירתה של אישה צעירה לאחד מן המקומות הראשונים תייתר בנוסף גם את אחד מן השריונים השמור לצעירים היא חסרת יסוד. לא זו בלבד שקביעה זו מנוגדת ללשון המפורשת של הסעיף היא גם מנוגדת לתכלית המונחת בבסיסו והיא חסרת כל הגיון". לדבריהם, "פרשנות הועדה מנוגדת ללשון התקנון ולתכלית המונחת בבסיס סעיפי השריון. נבקשכם לדחות באופן רשמי את הפרשנות המצמצמת לסעיף השריון אשר, כך נראה, איננה מתיישבת עם לשון התקנון ועם תכליתו".

("פרשנות הועדה נוגדת את התקנון", המתמודדים הצעירים. צילום: יחצ)

טאוב ציין כי ''מפלגה חפצת חיים חייבת לשלב צעירים בצמרתה באופן ברור ומוצהר כפי שקבע תקנון הבחירות במפורש''. גימפל הצטרף לדבריו והסביר כי הוא "מצפה שהכרעת בית הדין תתבסס על בחינה מהותית של מטרת השריון למועמד צעיר. צריך לקחת בחשבון גם את המשמעות המעשית של הדברים: אם תיבחר אישה צעירה, האם ייתכן להטיל עליה את האחריות לייצג את הנשים הדתיות בישראל וגם את כל הצעירים החיים במדינה?! זה פשוט עומד ניגוד לשכל הישר".

"גורמים בוועדת המפקד שהצביעו בעד ההחלטה שפגעה בשיריון הצעיר ניגשו אליי לאחרונה ואפילו ביקשו את סליחתם על מה שמסתבר שנוגד באופן ברור את התקנון ואת רוח המפקד", סיפר המועמד יוני שטבון. לדבריו, "דווקא האיחוד המבורך עם האיחוד הלאומי מחזק את העובדה שעל הבית היהודי החובה לשריין מקום לדמות צעירה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן