המתמודדים הצעירים ב"בית היהודי" מתאחדים למען שריון ברשימה

איילת שקד, יוני שטבון ועמיעד טאוב פנו במשותף לועדת המפקד בבקשה לבחון את ביטול החלטתה הקודמת, כך שיתאפשר שריון כפול גם למתמודדת אישה וגם למתמודד צעיר

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 06/08/12 16:22 יח באב התשעב

המתמודדים הצעירים ב"בית היהודי" מתאחדים למען שריון ברשימה
יחצ, צילום: יחצ

המתמודדים הצעירים לרשימת "הבית היהודי" - איילת שקד, יוני שטבון ועמיעד טאוב - פנו היום (ב') במכתב ליו"ר ועדת המפקד של המפלגה, הרב דני טרופר, בבקשה לבטל את החלטת הועדה הנוגעת לשריון המקומות ברשימה למפלגה. המכתב מגיע לקראת התכנסות הועדה הצפויה ביום ראשון הבא.

כפי שדווח בכיפה, ועדת המפקד של המפלגה החליטה באחרונה כי אם איילת שקד, לדוגמה, תבחר למקום גבוה ברשימת "הבית היהודי", היא תבטל את השריון למתמודד צעיר ולמתמודדת אישה - זאת היות והיא עונה על שני הקריטריונים הללו. המציאות הזו יצרה לחץ בקרב יתר המתמודדים הצעירים לרשימת "הבית היהודי", בחשש כי הצלחתה של שקד תבוא על חשבונם.

"לפני תחילת המפקד בו אנו מתמודדים בימים אלו הודעתם בראש חוצות כי מטרת הפריימריס במפלגה הינה לפתוח את השורות בפני מועמדים חדשים וצעירים ולשלב נשים וצעירים בהנהגת המפלגה. אי לכך נדהמנו לגלות על החלטתכם לבטל את השריון במקום החמישי במידה ותבחר אשה צעירה למקומות הראשונים", תיארו הצעירים במכתבם, שהגיע לידי כיפה.

"האם אישה וצעיר בחמישייה הראשונה של מפלגה ותיקה זה יותר מדי?", תוהים המתמודדים, "ההחלטה מצטיירת בעינינו כנגועה באינטרסים פוליטיים, כזו הגורמת למאבק מיותר בקרב המתמודדים ומונעת התמודדות נקייה וראויה שבסופה יוכלו כמה כוחות חדשים ואיכותיים להתייצב יחד בראש המחנה. החלטה זו משרתת אך ורק את הכוחות הותיקים שגם כך נהנים מיתרונות פיננסיים אלקטוראליים ותקשורתיים על פני הצעירים שמשקיעים מזמנם וממרצם להצלחת המפקד ויש לשנותה באופן מיידי".

עוד מציינים המתמודדים הצעירים כי "אסור שהחלטות שהתקבלו בועדת המפקד ללא שנשמע קולנו ימנעו זאת. לאור האמור לעיל אנו מבקשים להיפגש בהקדם עם חברי הועדה להציג את עמדתנו ולהביא באופן מידיי לביטול ההחלטה המקוממת. אם חפצת חיים המפלגה ואם אכן ברצונכם להציב דמויות נשיות וצעירות בהנהגתה, דבר שישדר מסר ראוי ונכון לציבור והינו מחוייב המציאות במצב הקיים, טוב תעשו אם תבטלו את ההחלטה הפוגענית ותתנו לנו להתמודד באופן דמוקרטי נקי וראוי על מקומנו בהנהגה".