המפד"ל בחובות של למעלה מ-35 מיליון שקלים

מבקר המדינה מתח ביקורת על התנהלות המפלגה, אשר לא מימשה את הנדל"ן שברשותה לטובת כיסוי חלק מהחובות הכבדים. ח"כ אורלב: מיישמים החלטות המבקר, חובות המפד"ל קטנו במיליונים

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 01/07/12 19:31 יא בתמוז התשעב

המפד"ל בחובות של למעלה מ-35 מיליון שקלים
יוסי זליגר, יחצ, צילום: יוסי זליגר, יחצ

מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס מפרסם היום (א') דו"ח חמור ובו ביקורת קשה על ניהול נכסי הנדל"ן של מפלגות בישראל. הדו"ח, המבקר את שנת 2010 ו-2011, מצא ליקויים בניהול הנדל"ן גם של מפלגת המפד"ל - "הבית היהודי".

על פי הדו"ח, המפד"ל דיווחה בסוף 2011 על 38 נכסים שהוחזקו על ידי "קרן תורה ועבודה", לידי המפלגה. בסיכום הדו"ח כותב המבקר כי למרות חובות של יותר מ-35 מיליון שקל, המפלגה "לא בחנה אפשרות מימוש זכויותיה בנכסים ולא קבעה מדיניות בעניין זה". למפלגה שליטה של 37.5% בנכסי "קרן תורה ועבודה" - אותם לא מימשה לצורך כיסוי החובות.

בדו"ח מצוין כי במסגרת התחשבנות שנעשתה בשנת 2002 בין המפד"ל ו"קרן תורה ועבודה", הוסכם בין היתר כי מלוא התמורה ממכירת שלושה מהנכסים תועבר למפד"ל. עם זאת, המבקר קובע כי המפד"ל "לא ביררה כיצד ניתן לשמור על הזכויות האמורות נוכח כך שזכויות אלה אינן רשומות בפנקסי המקרקעין". עוד מציין המבקר כי המפלגה "לא פירטה בהודעותיה לרשם המפלגות את הנכסים שהבורר קבע שיש לה זכויות בהם, אף שהדבר נדרש בחוק המפלגות, וזאת גם כאשר חלו שינויים בהרכב הנכסים בין מועדי הודעותיה".

ח"כ זבולון אורלב, בעל זכות החתימה בחשבונות המפד"ל, מסר בתגובה לדו"ח כי הוא הנחה את גזברות המפלגה לבצע שינוי גורף בכל הנוגע לטיפול בנכסים. "הערות המבקר כבר מבוצעות הלכה למעשה זה כשנתיים. לא למותר לציין כי בשל כך גם קטנו חובות המפד"ל במיליוני שקלים", ציין אורלב.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן