היועץ המשפטי של ועדת המפקד דחה העתירות נגד הבחירות

היועץ המשפטי של הועדה, עו"ד אביעד הכהן, מתח ביקורת נוקבת אך מרומזת נגד ח"כ זבולון אורלב, וסימן אותו כמי שעומד מאחורי המהלך. "העתירות הן ניסיון נוסף לתקוע מקלות בגלגלי המפקד", טען

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 25/10/12 17:07 ט בחשון התשעג

היועץ המשפטי של ועדת המפקד דחה העתירות נגד הבחירות
יוסי זליגר, צילום: יוסי זליגר

ועדת המפקד של "הבית היהודי" דחתה על הסף את כל העתירות שהוגשו לבית הדין של המפלגה, לדחיית מועד הבחירות למפלגה. חוות הדעת של עורך הדין אביעד הכהן, היועץ המשפטי של ועדת המפקד, מותחת ביקורת נוקבת על העותרים: "תוך כדי עתירתם, מטיחים העותרים בוץ לכל עבר, תוך שהם מטילים דופי באנשי ועדת המפקד, לאחר קילוף כל עטיפות הצלופן שעליה, מסתבר שאין היא אלא ניסיון נוסף, אחד מיני רבים לתקוע מקלות בגלגלי המפקד".

מדובר בתשובה של עו"ד הכהן בשם ועדת המפקד, שהוגשה לבית הדין של המפלגה אשר תדון בדברים ותקבל החלטה סופית באשר לעתירות, הערב.

(ביקורת נוקבת, עו"ד אביעד הכהן. צילום: יחצ)

עו"ד הכהן מותח בחוות הדעת ביקורת מרומזת על ח"כ אורלב, כמי שעומד מאחורי העתירה: "די לנו אם נביט ברשימת המשיבים, כדי לעורר חשד שמאחורי העתירה ניצבים גורמים שלא רק טוהר הבחירות וכשירות הליכי המפקד לנגד עיניהם. לדוגמא, צורפו כמשיבים לעתירה רק שניים מבין שלושת המועמדים שהודיעו כי יתמודדו על ראשות המפלגה. מסיבות שפשרן אינו ידוע למשיבה, נשמט מרשימת המשיבים שמו של המועמד השלישי, יו"ר המפד"ל, הגם שפניותיו הקודמות לוועדת הבחירות משמשות בידי העותרים חרב וחנית, והם חוזרים עליהן שוב ושוב".

"לו היו העותרים או הגורמים העומדים מאחוריהם נוהגים מנהג ראוי, היו באים לבית הדין בניקיון כפיים וברות לבב, מתייצבים בגלוי וללא שיעטו מסיכה על פניהם, ומציבים בראש עתירתם את הגורמים האמיתיים שמניעים אותה", האשים עו"ד הכהן.

עוד ציין עו"ד הכהן כי העתירות נגד ועדת המפקד "אינן אלא ניסיון נוסף לתקוע מקלות בגלגלי המפקד, שעתיד להיערך בעוד פחות משבועיים ימים, ולשנות את עקרונות היסוד והכללים שנקבעו למפקד ברגע האחרון, מטעמים שפשרם ידוע לכל".

העותרים טענו כי הם מייצגים מאות ממתפקדי המפלגה, אך עו"ד הכהן לא התרשם מהטענה הכוללת. "העותרים לא צרפו ולו ראשית ראיה לכך שכל אותם מאות אנשים שהם מדברים בשמם הסמיכו אותם לעשות כן רוב טענות העותרים זרועים טענות סתמיות וכוללניות שאין מאחוריהן ולו ראשית ראיה", נכתב. הועדה עצמה התייחסה לביקורת שהגישו העותרים וטענה כי מבדיקת אלפי טפסים הוברר כי מתפקדים רבים מסרו פרטים שאינם מדוייקים, בהם מספרי ת"ז וכרטיסי אשראי, וזו הסיבה לכך שהטפסים שלהם לא נקלטו. סיבה נוספת הייתה מילוי של טפסים בכתב יד, שהביא להזנה של פרטים לא נכונים למערכת.

"בחלק מן המקרים התברר שניתנו פרטים של כרטיסי אשראי שאינם בתוקף, או שהמחאות שניתנו כתשלום לא כובדו על ידי הבנק", הסבירו בועדת המפקד. עו"ד הכהן הבהיר כי "בדיקה שיטתית העלתה כי מדובר באחוז קטן ביותר ובי שאין באחוז כה קטן של ליקויים כדי להביא לדחיית המפקד או לשינוי כלליו כפי שמבקשים העותרים".

"מן הראוי הוא שכל חברי המפלגה, ובהם העותרים, יתגייסו להצלת התהליך ולא ינסו לחבל בו באמצעות תקיעת מקלות בגלגליו, והעלאת טענות שונות ומשונות, חסרי כל בסיס", סיכם עו"ד הכהן.

ממטה אורלב נמסר בתגובה לכיפה כי "בספר הבוחרים קיימות אלפי תקלות שמרביתם יוודעו לציבור בוחרי הבית היהודי רק ביום הבחירות. החברה המנהלת את הבחירות התחייבה בפני דני טרופר, יו"ר ועדת המפקד, כי כל התקלות יתוקנו עד פרסום ספר הבוחרים הסופי. לצערנו הם לא עמדו בהתחייבות ומבדיקה מדגמית רובם ככולם של התקלות לא תוקנו ואף נוספו עוד רבות. מאכזב שנפתלי בנט לא חש אחריות כלפי אותם הבוחרים ומעדיף לקיים את הבחירות עם ספר קלוקל שפוגע בזכויות הדמוקרטיות של המצביעים - ולא דורש לתקן".