הדתל"שים מנסים לכבוש מקום בבית היהודי

חיים נהון, דתל"ש שהוביל את המאבק נגד הענקת פרס ישראל לרב חיים דרוקמן, מנסה לגייס דתל"שים נוספים ולהיכנס למקום ריאלי ברשימת המפלגה. "ישנו יותר סיכוי לשנות מבפנים", הוא טוען

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 22/07/12 15:24 ג באב התשעב

הדתל"שים מנסים לכבוש מקום בבית היהודי
חיים נהון, צילום: חיים נהון

חיים נהון, דתי-לשעבר, הציג את מועמדותו לרשימת "הבית היהודי" במטרה להתמודד ברשימת המפלגה כנציג מגזר הדתל"שים. נהון, שהוביל בין השאר את מחאת בוגרי "נתיב מאיר" נגד הענקת פרס ישראל לרב חיים דרוקמן בשל מוערבותו בפרשת הרב קופולוביץ', טוען כי למעלה מ-25% מבוגרי מוסדות הלימוד של הציונות הדתית מגדירים עצמם "דתל"שים" - ועל כן ישנה חשיבות לייצוג הקבוצה גם בפוליטיקה המגזרית.

"הקו החרד"לי נכשל בגדול וגרם לפילוג ולהתרסקות הציונות הדתית", מסביר נהון, שטוען כי "במקום להיות הגשר של החברה הישראלית, הפכנו להיות חברה מתבדלת". נהון טוען כי המסר שלו יתבסס על הכלה ופתיחות: "אין כמעט משפחה שלא מתמודדת עם בן או בת שעזבו את אורח החיים הדתי. בחברה החרדית הפתרון הוא לזרוק את הילד לרחוב אבל אני מאמין בהכלה ובשיח שבו שני הצדדים יהיו פתוחים לשמוע ולהשמיע. אני סבור שבמקרה כזה, הילד ירצה לברוח הרבה פחות רחוק מאשר במקרה של ניתוק כל היחסים איתו".

נהון מתכוון לעסוק במגוון רחב של תחומים הנוגעים ליחסי הדתל"שים עם החברה הדתית לאומית. "לטעמי ראוי לבסס את מערכת החינוך שמשלבת את הזרמים השונים ולהעניק בה מקום לכולם", הוא טוען, "בעבר בתי הספר של הזרם הממלכתי דתי היו שאיפה של כל הורה שרצה להעניק לילדיו חינוך של מסורת וערכים, גם אם היה מדובר בהורה חילוני כביכול. היום הפכנו למקימי גטאות שעסוקים כל הזמן רק בהתבצרות".

"הגיע הזמן שנפתח את מערכת החינוך שלנו, שנוכל להשפיע את כל הטוב שנמצא בציונות הדתית גם על אחרים. לדתל"שים אני אומר שאכן הכי קשה לחזור, אבל בכל זאת, בזכות הסיכוי לשנות מבפנים חשוב להתמודד ולא לברוח", הוא מסכם.