ד"ר יהודה דוד עוזב את בנט - ויתמוך בהרשקוביץ

ד"ר דוד, שהתפרסם כמי שחשף את התרמית מאחורי פרשת א-דורה, הסיר תמיכתו בנפתלי בנט ויתמוך בהרשקוביץ, לאחר שזה הציע לו מקום גבוה ברשימה. "הוא בעל הסיכוי הגבוה לאחדות השורות", הסביר

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 18/10/12 20:15 ב בחשון התשעג

ד"ר יהודה דוד עוזב את בנט - ויתמוך בהרשקוביץ
יחצ, צילום: יחצ

ד"ר יהודה דוד הגיש הערב (ה') את מועמדותו לרשימת הבית היהודי לכנסת והודיע על תמיכתו בשר דניאל הרשקוביץ לראשות המפלגה. בפגישה שהתקיימה ביניהם סיכמו השניים כי המטות יעבדו בשיתוף פעולה מלא מתוך הכרה בחשיבות אחדות השורות בבית היהודי.

ד"ר דוד תמך בבנט לאחר שזה הודיע על כניסתו למירוץ ב"בית היהודי". היום הוא מסביר כי הוא בחר להסיר את תמיכתו מבנט ולתמוך בהרשקוביץ: "בחנתי מי בעל הסיכויים הגבוהים ביותר לאחר את שורות הציבור הדתי לאומי בישראל. השר הרשקוביץ הוא האיש המתאים ביותר למשימות הלאומיות העומדות לפנינו״. ד"ר דוד אמר כי הרשקוביץ יציע לו מקום של כבוד ברשימה, במקום השני או השלישי.

השר הרשקוביץ אמר כי "ד"ר יהודה דוד הוא פטריוט ציוני, בעל חשיבה פורצת גבולות שהביא גאווה לעם ישראל. אין ספק כי כניסתו לחיים הפוליטיים תאפשר לו להמשיך את תרומתו לעם, למדינה, ולתנועה הדתית-לאומית. אני שמח על תמיכתו, ואנו ממשיכים לפעול לרשימה מגוונת ורעננה".

ממטה נפתלי בנט נמסר בתגובה לכיפה כי "ד"ר דוד הוא גיבור ישראל, וריצתו מכבדת את הבית היהודי. בשל הנסיבות הפוליטיות שנוצרו ורשימת תומכי בנט הגדולה ממספר הסימונים בפתק הבחירות, חשוב לפעמים לקבל החלטות שיאפשרו סיכויים גדולים יותר להיכנס לכנסת - ואנחנו מברכים אותו ומאחלים לו הצלחה".

ד"ר דוד התפרסם כמי שחשף את התרמית מאחורי פרשת הילד מוחמד א-דורה, שאותו ניתח בשנת 1992 בעזה, אך אביו טען כי נפגע בצומת נצרים בשנת 2000 בידי חיילי צה"ל. התרמית גרמה למדינת ישראל נזק תדמיתי בעולם כולו, ולאחרונה ניצח ד"ר דוד בקרב משפטי והסברתי נגד אביו של א-דורה. בשנים האחרונות הוא מוביל את המאבק בתופעת הדה-לגיטימציה נגד מדינת ישראל, וכעת בחר להצטרף לפוליטיקה במסגרת הפריימריז במפלגת "הבית היהודי".