בנט מזגזג: ירוץ לראשות "הבית היהודי"

מי שאמר אך לפני שבועיים כי "אין שום סיכוי למפלגה סקטוריאלית לפרוץ החוצה", החליט להתקפל ולהשתלב בפריימריז ל"בית היהודי". הסיבה: דחיית הבחירות שריסקה את סיכוייו הפוליטיים

חדשות כיפה אורי פולק 21/05/12 11:14 כט באייר התשעב

בנט מזגזג: ירוץ לראשות "הבית היהודי"
נפתלי בנט, צילום: נפתלי בנט

נפתלי בנט, יו"ר תנועת "ישראלים", החליט היום (ב') להשתלב בפריימריז למפלגת "הבית היהודי": המפץ הפוליטי שזעזע את הפוליטיקה הדתית לאומית, התרסק בקול ענות חלושה בעקבות הסכם האיחוד בין "הליכוד" ל"קדימה", שדחה למעשה את הבחירות לכנסת בכשנה וחצי. הסקרים אשר מחקו את סיכוייו של נפתלי בנט לעבור את אחוז החסימה, אילצו אותו לחזור בו מהדברים שאמר אך לפני מספר שבועות - ולהשתלב כעת בפריימריז ל"בית היהודי".

גורמים בסביבתו של בנט אישרו בשיחה עם כיפה את המהלך וציינו כי תנועת "ישראלים" אותה הקים בנט, יחד עם הרב אביחי רונצקי ואיילת שקד, תשולב ב"בית היהודי" - לרבות מעט האנשים שהתפקדו לתנועה.

בנט, רק לפני שבועיים. מה השתנה? (צילום: מתוך פייסבוק)

רק בראשית החודש אמר בנט כי בחר שלא להתמודד במפקד ל"בית היהודי" משום שלדבריו "אין שום סיכוי למפלגה סקטוריאלית לפרוץ החוצה". בנט טען כי בהרצאה שמסר השבוע במכינה קדם-צבאית בתל אביב, הוא נשאל על ידי הקהל "איך אתה מצפה שאנחנו, שאיננו דתיים, נצביע למפלגה דתית. אנחנו מסכימים עם 99% מהערכים שלכם, אבל אנחנו לא דתיים!".

"אם אנחנו רוצים קולות של מושבניקים מנהלל וציפורי, מתושבי דרום תל-אביב ואילת, של תושבי הנגב והגליל, אנחנו לא יכולים להיות תחת כותרת "מפלגה דתית". הכותרת שלנו היא "ציונית". לכולם. למה חבר קרוב שלי בפלוגה ואני, שמחזיקים בדיוק באותם ערכים, פתאום חייבים להתפצל בפוליטיקה? כולנו יהודים וכולנו ציונים, ומגיע לנו בית אחד", ציין אז בנט.

היום הסביר בנט כי "הבחירות שנדחו מאפשרות להיכנס למפקד בבית היהודי ולהזרים אליו אנשים צעירים ורעננים. אנחנו ניפתח, נפנה החוצה על מנת להביא אנשים חדשים וכאלו שעזבו את המפד"ל לאורך השנים וליצור מחנה עוצמתי של הציבור הלאומי-ציוני-יהודי. יחד נביא אוכלוסיות חדשות לבית היהודי, נעורר את המפלגה ונגדיל את כוחה".

הרשקוביץ ואורלב מברכים: "זו אינה עת לפלגנות"

ב"בית היהודי" הביעו שביעות רצון מהמהלך וציינו כי השתלבותו של בנט בשורות המפלגה הינה "מהלך מאחד" שיחזק את המחנה הדתי-לאומי לקראת מערכת הבחירות הבאה. ח"כ זבולון אורלב ציין בעקבות החלטתו של בנט כי הוא שמח על כך שהוא "החליט לגנוז את הרעיון לפילוג נוסף של הציונות הדתית על ידי הקמת עוד מפלגה".

"אני קורא לעוד צעירים כמו בנט להצטרף אלינו ולהתמודד בפריימריז, כדי שהציבור הדתי יוכל לבחור לכנסת את הטובים ביותר ולהציג רשימה מגוונת ומאוזנת של מנהיגים מנוסים יחד עם חדשים וצעירים ולקבל את האמון מכל חלקי הציונות הדתית", ציין אורלב.

גם יו"ר "הבית היהודי", השר דניאל הרשקוביץ, בירך על החלטתו של בנט ואמר כי "זו אינה עת לפלגנות אלא שעת האחדות ואין ספק שיש להם מקום בכנסת במסגרת תנועתנו. אני קוראל רבם וטובים לבוא ולהתפקד, לבחור ולהיבחר במסגרת פוליטית אחת גדולה".