בנט: לא מתנגד לתחבורה ציבורית בשבת באזורים חילוניים

המתמודד לראשות "הבית היהודי" כתב כי הוא בעד פתרון נישואין אזרחיים לפסולי חיתון ומסכים להפעלת תחבורה ציבורית בשבת - אם התושבים רוצים זאת. מטה בנט: הוא מתנגד לתחבורה ציבורית בשבת

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 17/06/12 10:57 כז בסיון התשעב

בנט: לא מתנגד לתחבורה ציבורית בשבת באזורים חילוניים
נפתלי בנט, צילום: נפתלי בנט

נפתלי בנט, המתמודד בימים אלה לראשות מפלגת "הבית היהודי" במסגרת הפריימריז למפלגה, הביע בפייסבוק עמדה יוצאת דופן ביחס לסוגיות דת ומדינה ובהן סוגיית נישואין אזרחיים והפעלת תחבורה ציבורית בשבתות.

בתגובה לשאלת גולש, השיב בנט כי הוא "מתנגד לחוקי כפייה דתית, הם מזיקים ולא מועילים". לטענתו, "אם יש אזור שבו רוב התושבים רוצים זאת, אז מגיע להם שיהיה. זאת, בניגוד אגב למרכזי מסחר בשבת. כאן זו בעיה שהורסת את הצביון של יום מנוחה בשבת וכופה על עובדים אחרים לעבוד בשבת".

בהתייחס לסוגיית נישואין אזרחיים, טען בנט כי "המדינה צריכה לתת מענה לפסולי חיתון למיניהם, וכך הביקוש לנישואין אזרחיים יפחת. הבעיה היא לא עצם הנישואין, אלא התוצאה שתגיע - ניהול רשימת אילן יוחסין. בקיצור, אין לי תשובה פשוטה. הנושא מורכב".

במטה בנט אמרו לכיפה כי "נפתלי בנט מתנגד נחרצות לפתיחת עסקים בשבת, ובוודאי שאינו תומך בהפעלת תחבורה ציבורית בשבת. באזורים חילוניים מובהקים נצטרך לדון האם חילול השם הנגרם כתוצאה מלגרום לאזרחים חילונים לנסוע במוניות וברכבים פרטיים בשבת הוא הדבר הנכון. תפקידנו הוא גם למנוע שנאה כלפי דתיים ואסור לנו להתעלם מכך".

"בימים אלה השקנו צוותים המגבשים מצע בנושאים שונים לרבות חינוך, דת ומדינה, נושאים מדיניים ועוד, ובהם חברים בין השאר הרב אביחי רונצקי, נפתלי בנט ואחרים, ואנו נפרסם מצע לכלל הציבור בסוגיות השונות", נמסר לכיפה.