בנט התארח בכיפה: "לא נכון שרבנים ינהלו את הפוליטיקה"

המתמודד לראשות "הבית היהודי", נפתלי בנט, התארח בכיפה והתייחס למגוון רחב של סוגיות אקטואליות. הוא קרא "להחזיר את הרבנות והדיינות לידיים ציוניות, המציאות כיום היא חרפה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/05/12 21:49 י בסיון התשעב

בנט התארח בכיפה: "לא נכון שרבנים ינהלו את הפוליטיקה"
נפתלי בנט, צילום: נפתלי בנט

נפתלי בנט, המתמודד לראשות מפלגת "הבית היהודי", התארח הערב (ה') בפורום אקטואליה באתר כיפה והתייחס לשורה ארוכה של סוגיות אקטואליות ופוליטיות העומדות על סדר יומה של הציונות הדתית.

במסגרת האירוח, התייחס בנט גם ליכולת ההשפעה של "הבית היהודי" על הציבור החילוני-ימני בישראל וטען כי "מסורתיים וחילוניים יגיעו אם יראו שזו מפלגה שעוסקת בכלל עם ישראל ולא רק בסקטור, ואם יהיו בה דמויות לא רק דתיות". בהקשר הזה ציין בנט כי חברתו לתנועת "ישראלים", איילת שקד, טרם החליטה אם להתמודד בשורות "הבית היהודי" - אך הוא הביע תקווה כי היא אכן תעשה זאת.

"לא נכון שרבנים ינהלו את הפוליטיקה", קבע בנט, שציין כי למד זאת משותפו לדרך, הרבצ"ר לשעבר, הרב אביחי רונצקי. עוד ציין בנט כי הוא שם לו למטרה להחזיר את הדיינות והרבנות "לידיים ציוניות". בנט הדגיש כי מדובר ב"מטרה קריטית" וכי "העובדה שרבנים של מדינת ישראל אינם ציוניים היא חרפה".

בהתייחס לצביון המפלגה, ציין בנט כי "הבסיס שאותו חייבים לשמר ולחזק הוא טיפול בצרכי הציבור שלנו וזה יהיה קל הרבה יותר כאשר יהיו לנו 15 מנדטים במקום 3. אבל זה רק הבסיס. חייבים לצאת מעבר לכך - לטיפול בכלל החברה הישראלית". בנט ציין כי זו מטרתו בהתמודדות לראשות המפלגה וכי "ללא ביצוע מהפיכה עם הפנים החוצה, המפלגה פשוט תיעלם". בהקשר הזה קרא בנט לפתיחת שורות המפלגה לכלל הקהלים בציונות הדתית: "כן לחרד"לים. כן למסורתיים. כן לחילוניים. כן ללייט. כן לכל מי שיהדות וציונות בוערת בו".

בהקשר החברתי, טען בנט כי הבעיה החברתית המשמעותית ביותר כיום, בעיניו, היא חוסר השיויון בהזדמנויות. "ילד שנולד למשפחה ענייה סיכוייו להצליח קטנים לאין ערוך מילד מבית עשיר. זה מזעזע אך זה המצב. לכן, מה שצריך לעשות זה למקד משאבים על יצירת שיויון הזדמנויות, בעיקר דרך מערכת החינוך וסגירת פערים בין הפריפריה למרכז, לעודד כלכלה חופשית ולהעניק רשת בטחון לחלשים ביותר בחברה, אך ביטול הטבות למי שיכול לעבוד ואינו עושה זאת".