אמסלם יחזיר לנו את הספרדים למפד"ל

הרב אמסלם מחזיק בכח אלקטורלי משמועתי שיחזק את "הבית היהודי" ובכך יגדיל את מספר המנדטים בכנסת ואת הייצוג בשולחן הממשלה. דעה

חדשות כיפה מוטי חזיזה 12/09/12 18:10 כה באלול התשעב

אמסלם יחזיר לנו את הספרדים למפד"ל

אנו נמצאים בעידן שכל מאן דהו מבקש ל"החזיר עטרה ליושנה". לאחרונה אנו שומעים שרבים רוצים כביכול במפלגתם להחזיר עטרה ליושנה, ואני תוהה- האם יש תנועה שיכולה להחזיר עטרה ליושנה כמו העטרה שהייתה למפד"ל. האם שכחנו את ההשפעה על המדינה שהייתה לתנועת המפד"ל, האם שכחנו את מספרי המנדטים הרבים שהמפד"ל קיבלה במערכות בחירות עברו?

זה לא סוד שהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מעריכה שכ-10%-12% באוכלוסייה משתייכים לציבור הדתי-הלאומי, שגם משתתף בבחירות בשיעור גבוה. לו בחר הציבור הזה במפלגה דתית ציונית לאומית, היינו זוכים לכ-15 מנדטים ולייצוג הולם ליד שולחן הממשלה.

אני תוהה האם אנחנו יכולים באמת להיות חברה משפיעה, מובילה בהנהגת המדינה, כמו שהציבור הדתי לאומי והמסורתי מוביל בתחומים רבים במדינה? האם אנחנו יכולים להחזיר עטרה ליושנה? התשובה היא, לדעתי - בהחלט כן. ראשית, יש לחדד את הערכים שהיטשטשו בשנים האחרונות. עלינו להחזיר את האמונה בעם ובארץ, האמונה בצה"ל והאמונה בדרכי התורה והעבודה.

לצערנו המפד"ל הצטמצמה מאוד בין השאר מאחר ורבים מבני עדות המזרח נדדו למפלגות אחרות. אנשים שהיו מאבני היסוד ומבוני המפלגה עזבו את המפד"ל בחיפושם אחר בית אחר עם ערכים ברורים. לאחר הצלחת המפקד וההתעוררות של הציבור נפתח חלון הזדמנויות להחזיר עטרה ליושנה לתנועת המפד"ל- עטרה מפוארת של רבות בשנים. בין שאר הצעדים הראשונים עלינו להחזיר את ציבור בני עדות המזרח הביתה.

ח״כ הרב חיים אמסלם ותנועתו "עם שלם" מייצגים את הערכים הברורים שעליהם הציבור הספרדי גדל ועליהם הוא התחנך. הרב אמסלם מייצג בדעותיו את אותם אנשים שהיו מבוני המפלגה הדתית לאומית ומבוניה. הוא בהחלט מייצג בדעותיו את בני עדות המזרח המאמינים בערכי הציונות הדתית, המאמינים בעם ובארץ, מאמינים בצה״ל ומאמנים בדרכי תורה ועבודה. גם אני מאוד מזדהה עם דעותיו של הרב אמסלם ואני סמוך ובטוח שרבים מאוד מחברי במפלגה מזדהים אף הם עם דעותיו.

שמחתי לשמוע ולראות שראשי המפלגה והמועמדים לראשותה קוראים לו לחבור אליהם. אני מאמין שהרב אמסלם מחזיק בכח אלקטורלי שבהחלט חיבור עימו יוסיף מצביעים רבים לתנועת המפד"ל ובכך להגדיל את מספר המנדטים בכנסת ואת הייצוג בשולחן הממשלה.

הכותב הינו חבר מועצת מבשרת ציון וחבר בועדת המפקד של הבית היהודי המפד״ל.