איפה היו הפוליטיקאים שלנו ביום הכיפורים?

הרשקוביץ ואורלב עברו לפני התיבה בבתי הכנסת שלהם ובנט השקיע את הזמן בלכוון בתפילה את המתפללים החילונים. וגם: איך "עקץ" מזכ"ל "שלום עכשיו" את בנט במוצאי החג?

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 27/09/12 14:13 יא בתשרי התשעג

איפה היו הפוליטיקאים שלנו ביום הכיפורים?
אגודת הסטודנטים מכון לב, צילום: אגודת הסטודנטים מכון לב

המירוץ ל"בית היהודי" נכנס להפסקה קצרה לכבוד החגים ובראשם הימים הנוראים, שהתאפיינו בשקט יחסי בין מטות המתמודדים השונים (אם כי, בלי סליחות מיוחדות, אם תהיתם).

יו"ר "הבית היהודי", השר דניאל הרשקוביץ, עשה את יום הכיפורים האחרונים בבית הכנסת שלו, "היכל אליעזר" שבחיפה. השר הרשקוביץ עבר לפני התיבה בתפילת מוסף ובנעילה. גם בראש השנה האחרון עבר הרשקוביץ לפני התיבה ואף מסר שיעור בפני באי בית הכנסת, לפני תפילת מוסף.

ח"כ זבולון אורלב התפלל בבית הכנסת "עמליה" שבשכונת גבעת מרדכי בירושלים, שם עבר לפני התיבה בתפילת "כל נדרי", ערבית ומוסף. "ביום כיפור לפני 39 שנים לא השלמתי את התפילות. בעיצומו של היום פיקדתי על מעוז ״כתובה״ על גדות תעלת סואץ ובלמנו את המצרים 25 שעות", תיאר אורלב בעמוד הפייסבוק. הוא אמר שהתרגש מהתפילות ו"חש את המעמד הנורא של יום הדין עבורי ועבור כל העם".

"עברו 39 שנים וכאילו לא חלפו. נזכור כל שנה לעשות חשבון נפש ולא להיות שאננים, הן במישור האישי והן במישור הלאומי", הוסיף אורלב.

המתמודד נפתלי בנט התפלל בבית הכנסת "עלומים" ברעננה והשקיע את זמנו בלהסביר בלכוון את המתפללים החילונים בקטעי התפילה השונים. בנט סיפר לכיפה כי הרגע הכי מרגש שלו היה ברכת הילדים לפני תפילת "כל נדרי", שאותה עשה במשפחתו לפני שהלך לבית הכנסת. "תפילת יום הכיפורים מתערבבת עבורי בין תפילותיי הפרטיות עבור משפחתי וקרוביי לבין תפילותיי עבור כלל עם ישראל. אני יחיד שמשתייך לעם. אין לי משמעות ללא עם ישראל. אך אין משמעות לביטוי "עם" ללא הבנת קדושת החיים והייחודיות של כל אחד ואחת מאיתנו", כתב בנט בעמוד הפייסבוק שלו.

(בנט בונה סוכה. צילום: עמוד הפייסבוק של בנט)

עם צאת החג הזדרז ללכת "מחיל אל חיל" ולהתחיל בבניית הסוכה, אותה תיעד בעמוד הפייסבוק שלו ודקות לאחר מכן "זכה" לעקיצה ממזכ"ל תנועת השמאל "שלום עכשיו", יריב אופנהיימר, ששאל אותו בציניות: "יש תב"ע בתוקף? למי שייכת הקרקע?". הגולשים תקפו את אופנהיימר על תגובתו ובנט מיהר להגיב: "יריב, התחלנו את השנה על רגל ימין. מאחל לכולנו שנה של בנייה וצמיחה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן