איילת שקד תתמודד בפריימריז ל"בית היהודי"

שקד, מקימת תנועת "ישראל שלי", תעזוב את "הליכוד" ותצטרף לפריימריז לתמיכה בנפתלי בנט לראשות הרשימה. "מאמינה כי המלחמה על פניה של הציונות מתקיימת כיום ב'בית היהודי'", אמרה

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 10/06/12 12:47 כ בסיון התשעב

איילת שקד תתמודד בפריימריז ל"בית היהודי"
יחצ, צילום: יחצ

איילת שקד, יו"ר תנועת "ישראל שלי", הודיעה היום (א') על ריצתה בפריימריז למפלגת "הבית היהודי", ותמיכתה בנפתלי בנט לראשות הרשימה.

שקד (36) נשואה לטייס קרב בחיל האוויר ואמא ל-2 ילדים. שקד גרה בצפון ת"א, הקימה לפני 3 שנים יחד עם נפתלי בנט את תנועת "ישראל שלי", המונה כיום כ-87,000 חברים. שקד אף זכתה על פועלה זה בפרס ביקורת התקשורת לשנת 2012. היא שירתה בצה"ל בסיירת גולני כמשקי"ת חינוך ולמדה הנדסת חשמל ומדעי המחשב באונברסיטת ת"א. כיום עובדת שקד כבכירה בחברת היי-טק.

"בכל המאבקים שניהלתי בשנים האחרונות, גיליתי כי אין פרטנר אמיתי להגשמת האידיאולוגיה שלי. חוק ההסדרה הוא דוגמא טובה לכך. הקפאת חוק העמותות היא דוגמא נוספת. חייבים אלטרנטיבה יהודית-ציונית-שורשית שלא מפחדת לומר את האמת", אמרה היום שקד.

"אני ציונית, יהודית, לאומית וחילונית ואני יודעת ש'הבית היהודי' והמחנה הלאומי החדש שיוקם בעקבותיו יכול להיות בית לרבים כמוני: לקיבוצניק מעמק יזרעאל שנלחם בגנבות בקר, לצעירה מדרום תל אביב שרואה את המדינה שלנו נכבשת בהליכה, למשפחה שמפונת מביתה בגלל רשלנות ופחדנות הממשלה ולזוג הצעיר שרוצה להינשא אצל רב ציוני ולא חרדי. באנו להחזיר את הציונות היפה, הגאה ואני מקווה שבבית היהודי יקבלו אותי בזרועות פתוחות", הוסיפה שקד.

שקד ציינה כי היא "מודעת לתקדים בכך שחילונים לא מצאו עד היום את ביתם במפד"ל, אך הרגשתי כי המקום ש'הבית היהודי' צועד אליו כעת, כתנועה ציונית-יהודית-שורשית בהובלתו של נפתלי בנט, יכול להיות המקום שלי. ההחלטה לא הייתה קלה לי אך אני שלמה עמה, כי אני מאמינה ביצירת בית יהודי מאוחד לכל הציבור היהודי-ציוני בישראל, דתיים, מסורתיים וחילוניים".

לדבריה, "הבשורה שמביאה התמודדותו של נפתלי בנט, איש סיירת מטכ"ל, אדם דתי הפתוח לציבור הרחב ומילא תפקידים רבים בעולם הפוליטי והעסקי יכולה לסחוף אחריה ציבור כמוני. אני מאמינה כי המלחמה על פניה של הציונות מתקיימת כיום בבית היהודי - ואני מתכוונת להילחם כפי שעשיתי במסגרת 'ישראל שלי' גם כאן".

הרב תא"ל אביחי רונצקי, שהודיע זה מכבר על תמיכתו בבנט לראשות "הבית היהודי", בירך על החלטתה של שקד וציין כי "בהחלטה של איילת שקד להתמודד ברשימת הבית היהודי. יש משום פריצת דרך חיובית להרחבת המכנה המשותף של נאמני עם ישראל וארצו. איילת, שאיננה דתייה, מחוברת היטב לערכי הליבה של היהדות והציונות היפה והטובה,וכניסתה לכנסת לרשימת הבית היהודי חיונית ביותר".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן