אורלב נגד שקד: מי שלא מחויב לתורה ועבודה - יטשטש את דרך המפלגה

ח"כ זבולון אורלב טוען כי "תהא זו טעות חמורה לשנות את אופייה הדתי של תנועתנו ולהפוך אותה לליכוד ב´. מי שאינו מחויב באופן מוחלט לדרכנו – לא יוכל להנחיל ערכים אלו לציבור"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 15/08/12 13:27 כז באב התשעב

אורלב נגד שקד: מי שלא מחויב לתורה ועבודה - יטשטש את דרך המפלגה
עוזי זליגר, יחצ, צילום: עוזי זליגר, יחצ

ח"כ זבולון אורלב המתמודד לראשות "הבית היהודי" תוקף במאמר שיתפרסם בסוף השבוע הקרוב את המתמודדת איילת שקד ואף את נפתלי בנט התומך בה, וטוען כי דרכם ופעילותם הופכים את "הבית היהודי" ל"לליכוד ב'" - מהלך שלדבריו מהווה "טעות חמורה".

"תהא זו טעות חמורה לשנות את אופייה הדתי של תנועתנו, להוריד ממנה את הכיפה ולהפכה לליכוד ב', כפי שתהיה זו טעות חמורה להלביש עליה שטריימל וקפוטה ולהופכה לתנועה חרדית בלתי או אנטי ציונית", כותב אורלב במאמר שיתפרסם בעלון "שבת בשבתו". לדבריו, "מנהיגותנו צריכה להיבנות על ערכי תורתנו שגובשו במהלך הדורות ואין צורך להוסיף לה קביים או פיגומים חיצוניים. יש לנו כוחות מנהיגותיים מעולים הן בין הוותיקים והמנוסים והן בין החדשים המעוניינים להצטרף למנהיגות".

"אין חלופה פוליטית-מפלגתית להגשמת חזון זה, ואין לנו רשות לטשטש משימה זו. להגשמת חזון זה אין צורך לרעות בשדות פוליטיים ומפלגתיים זרים ואין זה רצוי להביא שדות פוליטיים ומפלגתיים זרים לתוך תנועתנו", הוסיף אורלב.

הוא מוסיף וכותב כי "משנתנו המגובשת אינה זקוקה לתוספות בדמות משנת ז'בוטינסקי או בגין מחד גיסא, וגם לא למשנתו של ליברמן ולהבדיל של האדמו"ר מגור שליט"א או הרב שטיינמן שליט"א, עם כל הכבוד שיש לכולנו לכל אחד מאישים חשובים אלו".

"רק אישי הציונות הדתית, שראשיהם בעמקי תורת ארץ ישראל, וידיהם ברגבי אדמתה, יכולים ומסוגלים למלא שליחות זו. שליחיהם בכנסת, בממשלה ובבית המשפט העליון מעצבים את אופייה היהודי של מדינת ישראל בכל תחומי החיים. לשליחות זו זקוקים אנו למנהיגים ולשופטים המקיימים בעצמם אורח חיים דתי מובהק, והם בעלי ידע, ניסיון והבנה עמוקה בהנחלת ערכים יהודיים לאומה כולה", כותב אורלב.

בהתייחסות מרומזת למתמודדת החילונית איילת שקד, כותב אורלב כי "מי שאינו מחויב באופן מוחלט לדרכה של תורה ועבודה אין ביכולתו להנחיל ערכים אלו לציבור. התנועה הדתית לאומית ראתה את תפקידה, מאז היווסדה לפני כמאה ועשר שנים על ידי הרב ריינס זצ"ל, כמגשימה את הציווי האלוהי להיות בנים לה', עם קדוש ועם סגולה. זוהי התרומה הייחודית של הציונות הדתית לשיבת העם היהודי לארץ ישראל, ולקיומה של המדינה".