אורלב התארח בכיפה: אין ראוי ממני להוביל את "הבית היהודי"

ח"כ זבולון אורלב התארח בפורום אקטואליה בכיפה והשיב לשאלות הגולשים. "הניסיון משחק את התפקיד המשמעותי ביותר בפוליטיקה", טען אורלב, "מי שמאמין בי – יקבל אותי ביכולות מלאות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/06/12 20:26 טו בסיון התשעב

אורלב התארח בכיפה: אין ראוי ממני להוביל את "הבית היהודי"
עוזי זליגר, יחצ, צילום: עוזי זליגר, יחצ

ח"כ זבולון אורלב, המתמודד לראשות "הבית היהודי" בפריימריז למפלגה המתקיימים בימים אלה, התארח הערב בפורום אקטואליה בכיפה והתייחס לפעילותו המפלגתית והפרלמנטרית.

"בהיותי ח"כ רגיל אינני יכול למצות את כל יכולותי ונסיוני הפרלמנטארי, הפוליטי והציבורי. הסתכלתי ימינה ושמאלה וסברתי כי מבין כל המועמדים ראוי שאבחר ליו"ר. אינני רואה מבין המועמדים מי שיכול להוביל את המפד"ל טוב ממני", כתב אורלב בתשובה לשאלת הגולשים. הוא ציין כי לכן הוא אינו מוצא טעם בהמשך עבודתו כחבר כנסת מן השורה. "מי שמאמין ביכולותיי, בהישגיי ובהצלחותיי - שיבחר בי ליו"ר ויקבל אותי ביכולות מלאות", אמר אורלב.

אורלב הוסיף וציין כי הוא "מאמין שהניסיון הוא שמשחק את התפקיד המשמעותי ביותר בפוליטיקה. המפד"ל בראשותי תפעל להרחבת השורות. בכך תמיד האמנתי ולשם כך פעלתי". הוא הוסיף כי "מספר המנדטים המצומצם הוא תוצאה של הצבעה של אנשים תמימים ל'ליכוד'. מקווה שהימים האחרונים יחזירו אותם הביתה. כמפלגה גדולה נוכל לשנות את המצאות כבר בבחירות הקרובות".

עוד ציין אורלב כי הוא מאמין בשילוב אנשים מסורתיים בשורות המפלגה וכי מדובר בצעד אותו הצליח ליישם בשנים עברו לאחר "מאבק קשה" לשינוי חוקת המפלגה. הוא הדגיש כי הוא "תומך נלהב" באחדות עם "האיחוד הלאומי" וכי לאחר היבחרו ליו"ר המפלגה הוא מתכוון "לפעול לאחדות המחנה".

בהתייחס לסוגיית שכונת גבעת האולפנה בבית אל, ציין אורלב כי "הריסת שכונת האולפנה היא מדרון חלקלק העלול לגרום להריסת ישובים, שכונות ומקבצי בתים בהיקף של 70,000 מתיישבים. לכן זהו קו אדום. אם הממשלה תדחה את הצעת חוק ההסדרה שיזמתי אני סבור כי עלינו לפרוש מן הקואליציה כפי שפרשנו לאחר שהכנסת אישרה את ההתנתקות".

באשר לסוגיית גיוס החרדים לצה"ל, אמר אורלב כי הוא מאמין ב"שירות לכולם", אך גם בכך שמדובר בצעד אותו יש ליישם בהדרגה, זאת "כדי שלא להרוס את ההתחלות החיוביות שכבר קיימות בשטח". לדבריו, "המגמה צריכה להיות ברורה - כולם נושאים בנטל. כמובן שעבור כמה עילויים יחידי סגולה אני מוכן לוותר על השירות הצבאי כדי שיוכלו להעמיק בלימוד התורה. זה ערך שאני רואה בו חשיבות רבה ומדינת ישראל מתברכת בה".

בסיכום דבריו הדגיש אורלב כי הוא "משוכנע שבאיחוד המחנה הציוני דתי נוכל להציג בבחירות הקרובות תוצאה דו ספרתית. כפי שהימים האחרונים מלמדים, הקולות היחידים שהולכים לפח הם של אלה המצביעים 'ליכוד'".