אורלב: אנצח במפקד, פקדתי 30,000 איש

ח"כ זבולון אורלב סיכם את תקופת המפקד והעריך כי הוא יסתכם ב-40,000 מתפקדים. לדבריו, ההתעוררות בשטח נעוצה בפחד של אנשי המפד"ל הישן מהפיכת המפלגה לליכוד ב'

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 06/09/12 16:39 יט באלול התשעב

אורלב: אנצח במפקד, פקדתי 30,000 איש
פלאש 90, צילום: פלאש 90

ח"כ זבולון אורלב המתמודד לראשות "הבית היהודי" כינס היום (ה') מסיבת עיתונאים לרגל סיום תקופת המפקד לפריימריז וחשף כי תומכיו הצליחו לפקוד 30,000 מתפקדים באמצעות האינטרנט והשטח.

"אין יישוב שלא הייתי בו בחמשת החודשים האחרונים", אמר היום אורלב, "גיבשנו 620 פעילים מתנדבים שעשו הכל כדי לשמור על המפד"ל כפי שהיא". הוא ציין כי "המפקד התחיל בפסימיות אך בעקבות המסע המוצלח הצלחנו להביא להתעוררות בשטח בקרב הציונות הקלאסית - כולל הדור הצעיר".

(צילום: אלנתן גוטווירט)

אורלב העריך כי ההתפקדות הסופית תסתכם ב-40,000 איש שיתפקדו למפלגה. הוא העריך כי ההתעוררות במפקד נעוצה בדאגה של אנשי המפד"ל הישן אשר "מתנגדים נחרצות לכך שהמפלגה תהפוך ל'ליכוד ב', או שהמנהיגות לא תהיה בהכרח ציונית דתית. זה מה שהדליק את השטח".

אורלב טען כי טענת הקמפיין של מטה נפתלי בנט, לפיו נתניהו מפחד ממנו, אינו אלא ספין. "הזוי שנתניהו חושש מבנט, זה הכל סיפורים שנועדו להסית את הדיון האמיתי שאנחנו מקיימים לגופם של דברים ולא לגופם של אנשים", אמר אורלב. באשר לשר דניאל הרשקוביץ אמר אורלב כי "אין בינינו חילוקי דעות אידיאולוגיים, גם הוא מוטרד מהפיכת המפלגה למפלגה שאיננה מגזרית. אני מקווה שהוא יקרא את המפה נכון ויחליט לקחת אחריות, להסיר את מועמדותו ולהתאחד בתמיכה בי".

בסיום דבריו, אמר ח"כ אורלב כי "אני בטוח מאד בניצחוני ואוביל את המפד"ל לאחדות לקראת הבחירות הבאות".

ממטה הרשקוביץ נמסר בתגובה לדברי אורלב כי "המספרים התלושים מהמציאות שמפריח אורלב מעידים על פאניקה ומצוקה קשה. הציבור מאס בחתרנות ובהשקפת העולם הצרה, ויצביע למי שיוכל לאחד את הציונות הדתית למפלגה גדולה ומשפיעה בקואליציה".

במטה בנט הגיבו בציניות לנתונים שהציג אורלב וטענו כי "הפוליטיקה הישנה מעולם לא נראתה אמינה יותר". לדבריהם, "אנו בטוחים כי הנתונים שמסרו המועמדים מדוייקים, לפיכך אם מועמד אחד טוען כי פקד 30 אלף, מתוך 40 אלף שהוא טוען שיהיו במפקד, ומועמד אחר טוען כי פקד 15 אלף, הרי לא נותר לחשב כי נפתלי בנט פקד מינוס 5,000".

לפניות לכתב - desk@kipa.co.il