אורלב: או הכל או כלום

במסיבת עיתונאים הכריז ח"כ זבולון אורלב על התמודדותו על ראשות מפלגת "הבית היהודי" – ולא על מקום ברשימת המפלגה לכנסת. לדבריו, אם לא יבחר לראשות המפלגה – ישפיע מבחוץ

חדשות כיפה אורי פולק 16/05/12 11:42 כד באייר התשעב

אורלב: או הכל או כלום
עוזי זליגר, יחצ, צילום: עוזי זליגר, יחצ

ח"כ זבולון אורלב הודיע היום (ד') על כוונתו להתמודד על ראשות מפלגת "הבית היהודי" - ולא על מקום ברשימת המפלגה לכנסת. במסיבת עיתונאים שכינס בכנסת, ציין כי הוא יקבל את הכרעת הציבור בפריימריז למפלגה, אך יפרוש ו"ישפיע מבחוץ" במידה ולא יבחר. הסיסמה שתוביל את הקמפיין של אורלב בפריימריז היא: "אורלב - מוביל ת'עניינים".

"אתמודד הפעם עד הסוף, על ראשות הסיעה והמפלגה. אני מאמין שהניסיון וההישגים שאני מביא לציבור יביאו אותו למסקנה שראוי לבחור בי להנהגה להוביל את המפלגה", אמר אורלב. הוא ציין כי הוא "מקווה שציבור המתפקדים יבין שיש לו על מי לסמוך אם אבחר". עם זאת, הוא הדגיש כי יקבל כל הכרעה של הציבור וכי בחר להגיד את הדברים מתוך "גילוי נאות".

עוד ציין אורלב כי הוא בעד איחוד עם "האיחוד הלאומי" וכי הוא "חתום על שני הסכמים לאיחוד שהופרו על ידי 'האיחוד הלאומי'". הוא ציין כי הוא "שמח שאנשים רציניים מצטרפים. אני קורא להם להתפקד ולהצטרף. זו הזדמנות מצוינת לאנשים חדשים להיכנס לרשימה. אבוא איתם בדברים ומקווה שלא יתפתו לברוח מאחריות".

אורלב ניצל את מסיבת העיתונאים כדי לגנות את הקמתן של מפלגות חדשות ובהן מפלגתו של נפתלי בנט. "מדובר בניסיון נואל", ציין אורלב, "בשלושים ואחד השנים האחרונות היו קרוב לעשרה פילוגים בציונות הדתית וכל הפילוגים הללו הביאו לכך שאנחנו 14 ח"כים דתיים בשבע מפלגות". לטענתו, פילוגים אלו מסמסו את כוחה של הציונות הדתית, אשר הוא מקווה כי היא "תשוב למרכז המפה הפוליטית".