אורבך נגד אורלב: עמדותיו לגבי שילוב חילונים במפלגה – טיפשות וגסות

ח"כ אורי אורבך תקף את עמדתו של ח"כ זבולון אורלב שהתנגד לשילוב חילונים ברשימת "הבית היהודי" לכנסת: "אלו דיבורי התנשאות נגד חילונים, נגד חרדים ונגד כל מי שהוא לא בדיוק-בדיוק כמוני"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 31/10/12 10:24 טו בחשון התשעג

אורבך נגד אורלב: עמדותיו לגבי שילוב חילונים במפלגה – טיפשות וגסות
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

ח"כ אורי אורבך תוקף היום (ד') את עמדתו של ח"כ זבולון אורלב ביחס לשילוב חילונים ברשימת "הבית היהודי" לכנסת. עמדתו של אורלב, אותה פרסם במסגרת האירוח החי בעמוד הפייסבוק של כיפה.

לשאלת הגולשים התייחס אורלב למועמדותם של מועמדים חילונים ל"בית היהודי" ובראשם איילת שקד וטען כי "מי שרוצה להתמודד במפלגה צריך לעבור את מבחן הקומונר - האם היו מתקבלים כקומונרים לבני עקיבא? אנשי המפלגה צריכים להיות מחוייבים לערכי הציונות הדתית. המפלגה הזו מייצגת אנשים ששומרי תורה ומצוות. בכנסת יש לנו ויכוח על השקפת עולם, ערכים וארץ ישראל השלמה. אם אנחנו רוצים להשפיע ולהביא את הציונות הדתית לכנסת - אנחנו צריכים אנשים דתיים שמחוייבים ומלאים בערכים הללו. למי שלא מגיע מהציונות הדתית יש את הליכוד".

("מנסה לקושש תמיכה באמצעות הפחדה", ח"כ אורבך. צילום: יעקב גולן -cc-by-sa)

ח"כ אורי אורבך פרסם היום בעמוד הפייסבוק שלו תגובה לדברים וטען כי "הדיבורים האלה ש"בבית היהודי יכול לכהן רק מי שהיה יכול להיות קומונר בבני עקיבא" הם כל-כך מיושנים, טיפשיים ובעיקר גסים. אלו דיבורי התנשאות נגד חילונים, נגד חרדים ונגד כל מי שהוא לא בדיוק-בדיוק כמוני". לטענת אורבך, דבריו של אורלב "הם נועדו לקושש תמיכה באמצעות הפחדה, ובאמצעות פנייה לסנטימנט של סתגרנות ואהבה עצמית יוקדת. "רק אנחנו! רק כמונו!". המפלגה שלנו, ביחד עם האיחוד הלאומי, תהיה בע"ה איחוד כוחות של המאמינים בדרך פוליטית משותפת, לא בדלנית וקטנונית".

"המפד"ל מבטאת דרך מרכזית במדינה, דרך יהודית-ציונית, היא הגוף העיקרי של הציונות הדתית במדינת ישראל, ולא הקיוסק של עסקנוביץ'. גם אם לא הייתם קומונר/ית בבני עקיבא - יד אחים לכם שלוחה", כתב אורבך.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן