אורבך מזלזל בהרשקוביץ ואורלב: "רק 10 מנדטים יורידו תשלומי ההורים"

ח"כ אורי אורבך טוען כי המאמצים להורדת תשלומי ההורים במגזר הדתי אינם אלא "הבטחות פריימריז". לדבריו, "שכר הלימוד ירד רק אם תהיה מפלגה דתית גדולה שתדרוש זאת מהממשלה"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 20/08/12 14:45 ב באלול התשעב

אורבך מזלזל בהרשקוביץ ואורלב: "רק 10 מנדטים יורידו תשלומי ההורים"
יעקב גולן-cc-by-sa, צילום: יעקב גולן-cc-by-sa

ח"כ אורי אורבך מטיל היום (ב') ספק בניסיונותיהם של השר דניאל הרשקוביץ וח"כ זבולון אורלב, עמיתיו למפלגת "הבית היהודי", באשר למאמציהם להורדת תשלומי ההורים במוסדות החינוך של המגזר הדתי לאומי.

הרשקוביץ, כפי שפורסם היום בכיפה, פנה למנהלי המוסדות ודרש מהם להוריד את שכר הלימוד עוד השנה. אורלב, מוקדם יותר, הקים ועדה אשר תעסוק בבירור הסוגיה ותמליץ על נוהל מחייב באשר לתשלומי ההורים. את אורבך, מסתבר, זה לא מרשים.

בפוסט שפרסם היום בעמוד הפייסבוק שלו כתב אורבך: "הורים דתיים יקרים, זוהי עונת הפריימריז. השר קורא להוריד את שכר הלימוד במוסדותינו ואפילו קיבל הבטחה (שתופר) מראש הממשלה. הח"כ הקים (עוד) ועדה שתגיש או-טו-טו את מסקנותיה המלומדות. גם מזה לא ייצא כלום. לכולם יש כוונות טובות ובעיקר פריימריז".

"ואני אומר לכם חד-משמעית ומתוך ידיעה: שכר הלימוד ירד אולי בעתיד רק אם תהיה מפלגה בת כ-10 מנדטים, שתדרוש זאת במו"מ קואליציוני, ואם החינוך הדתי יתארגן על עצמו מחדש", קבע אורבך, שציין כי "כרגע כולם סתם תופסים כותרות. בלי כסף נוסף מהממשלה או צמצום דרמטי בפעילות בתי הספר - שכר הלימוד לא יירד. בדוק".