אורבך לוקח קרדיט: אני הובלתי למפקד, כשאחרים התנגדו

אין ח"כ או שר ב"בית היהודי" שלא טוען כי הוא אחראי למפקד ול"רענון השורות" במפלגה. את ח"כ אורי אורבך זה מרגיז: "מדובר בסיפורים וגוזמאות, אלו מהלכים פוליטיים שעליהם שקדתי בעצמי"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 04/09/12 09:57 יז באלול התשעב

אורבך לוקח קרדיט: אני הובלתי למפקד, כשאחרים התנגדו
יחצ, צילום: יחצ

מי אחראי לרענון השורות והיציאה למפקד פתוח בבית היהודי? תלוי את מי תשאלו, כי הוא ככל הנראה יקח קרדיט על המהלך. אמש (ב') בחר ח"כ אורי אורבך לעשות קצת סדר בדברים ולטעון כי מבחינה היסטורית - היוזמה למפקד הגיעה ממנו.

"מצחיק וגם קצת עצוב איך שכולם לוקחים קרדיט על ההצלחה של המיפקד, אבל אני הובלתי למיפקד ופריימריז בבית-היהודי לכל חברי הכנסת, כשאחרים לחצו לצמצם אותו או בכלל להתייאש ולפרוש", טוען אורבך. לדבריו, "ועדת המיפקד כמובן "הכריחה" אותנו באומץ ובתבונה ללכת במסלול הזה והתגברה על המכשולים שהונחו בדרכה".

אורבך אף מציין כי "כניסתו של נפתלי בנט למירוץ, עם "קצת" עזרה ממני, הזניקה את המיפקד ומביאה רבבות להתחבר למפד"ל-הבית היהודי". ביחס לטענות של ח"כ זבולון אורלב והשר דניאל הרשקוביץ, שטוענים כי גם הם הביאו ל"רענון השורות", אורבך טוען כי מדובר ב"סיפורים וגוזמאות".

"גם הפעולה המתמשכת שלי כיו"ר סיעה לחיבור עם האיחוד הלאומי תביא בסופו של דבר בע"ה לאחדות ולריצה משותפת. אני בהחלט גאה במהלכים הפוליטיים עליהם שקדתי בקדנציה הזו, כי צריך לחבר את כולם ולבנות כוח גדול לציונות הדתית", מסכם אורבך.