אורבך: חלקים בבית היהודי מנסים לסכל את הניסיון לפתיחת השורות

ח"כ אורי אורבך שיגר מכתב לועדת המפקד של "הבית היהודי" בדרישה כי זו תשקול מחדש את החלטותיה האחרונות, בטענה כי הן "עלולות לשדר למתמודדים חדשים כי סיכוייהם להצלחה אינם רבים"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 07/08/12 12:32 יט באב התשעב

אורבך: חלקים בבית היהודי מנסים לסכל את הניסיון לפתיחת השורות
יעקב גולן-cc-by-sa, צילום: יעקב גולן-cc-by-sa

ח"כ אורי אורבך, המתמודד בפריימריז לרשימת "הבית היהודי", שיגר היום (ג') מכתב לועדת המפקד של המפלגה, נגד החלטתה הקודמת לפיה המתפקדים יוכלו לבחור רק שלושה מועמדים בבחירות לרשימה. אורבך, התומך בנפתלי בנט לראשות המפלגה, מעוניין להגדיל את מספר המתמודדים כדי לאפשר למעשה לתומכי בנט לבחור ברשימה שלו.

אורבך ציין במכתבו כי "הסימנים בשטח מראים על התעוררות יפה ועל מצטרפים רבים ואף מתמודדים חדשים למפלגתנו. עם זאת, אני חושש כי על כל צעד קדימה נעשים כל הזמן גם שני צעדים אחורנית, כדי לקלקל את ההישגים שהוועדה הגיעה אליהם". הוא טוען כי מגמת ההחלטות שהתקבלו על ידי הועדה באחרונה, עלולה "לצמצם את מגמת ההצטרפות, לצופף את השורות ולשדר למתמודדים חדשים כי הסיכויים שלהם להצליח אינם רבים".

אורבך מסביר במכתבו כי לדעתו ההחלטה לבחור רק שלושה מועמדים "מנוגדת לתקנון עליו כבר סוכם לפיו כל מתפקד יבחר עד חמישה מועמדים. צמצום הרשימה יאפשר ויעודד "דילים" של שלישיות סגורות". עוד הוא טוען כי ההחלטה הזו "הורסת את הסיכויים של כל מתמודד חדש ובלתי מוכר. כשלעצמי, אולי החלטתכם טובה ומגבירה את סיכויי האישיים, אבל אני סבור כי השיקול הציבורי צריך לגבור. יש לאפשר לבוחר להכיר ולבחור גם אנשים חדשים, נשים חדשות, ולא להסתפק בבחירת שלושה אנשים ידועים".

"גם ההחלטה שאישה צעירה אם תיבחר, תבטל את זכאותו של צעיר היא שיבוש הרצון לשינוי משמעותי. יש בה גם עיוות", טוען אורבך, ומנמק כי "אם למשל אישה צעירה תיבחר למקום ה-12 כראשונה בין הנשים היא תוזנק בצדק למקום 4, אבל צעיר שיגיע למקום 7 למשל, לא רק שלא יוקפץ למקום 5, אלא יאבד זכות זו בגלל שיש כבר צעירה לפניו. זו דוגמה אחת לעיוות אפשרי".

"חוששני כי יש בתוכנו כוחות הנלחמים מבפנים במה שהושג עד כה", מאשים אורבך, "הם לא רוצים פתיחות, וחוששים מהשתתפות גדולה ומתן הזדמנות לכוחות חדשים של נשים וצעירים. תפקידכם הוא לעמוד בפרץ ולא לתת לעסקנות המצמיתה להרוס את המהלך הגדול והיפה בו התחלנו".