אורבך ומועלם הצטרפו לעתירת דנינו נגד החלטת בית הדין של המפד"ל

בית המשפט המחוזי בתל אביב ידון בעתירה שהגיש ד"ר דורון דנינו נגד כללי השיריון החדשים שקבע בית הדין של "הבית היהודי". האם ההחלטה תשונה ברגע האחרון?

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 11/11/12 18:49 כו בחשון התשעג

אורבך ומועלם הצטרפו לעתירת דנינו נגד החלטת בית הדין של המפד"ל
יחצ, צילום: יחצ

בית המשפט המחוזי בתל אביב ידון מחר (ב') בעתירה שהגיש ד"ר דורון דנינו, המתמודד לרשימת "הבית היהודי" לכנסת, נגד החלטת בית הדין של המפד"ל על שינוי כללי השיריון לרשימת המפלגה לכנסת. אל העתירה שהגיש דנינו הצטרפו ח"כ אורי אורבך, אבי וורצמן ושולי מועלם.

אל הדיון הוזמנו כל הנוגעים בדבר כולל הצעירים שמתמודדים על מקום ברשימה. העותרים בטוחים שבית המשפט יעשה צדק ויחזיר את ההחלטה המקורית.

כפי שדווח בכיפה, על פי הכללים החדשים המקום החמישי ישוריין לצעיר בכל מקרה, גם אם תבחר איילת שקד (שהיא אישה וצעירה) למקום המשוריין לאישה. המשמעות היא שמועמדים מבוגרים יותר מאבדים מקום ריאלי ברשימה. "ועדת הבחירות של הבית היהודי פוגעת בדמוקרטיה", טוען דנינו, "לא משנים חוקים חמישה ימים לפני בחירות".

"אני בספק גדול אם זה יעמוד במבחן בית המשפט או בג"ץ. ועדת המפקד ממשיכה לגלות חוסר מקצועיות וחוסר דבקות בכללים שהיא בעצמה קבעה. היא לא מתנהלת על פי כללי הדמוקרטיה המקובלים בפוליטיקה", קבע דנינו, "אסור לשנות את כללי משחק חמישה ימים לפני הבחירות זה לא הגון ולא ראוי. אחרי שנקבעו הכללים לא משנים אותם ככה פועלים בדמוקרטיה מתוקנת".