אומ"ץ דורשת לפתוח בחקירה פלילית נגד כצל´ה

בתנועה טוענים כי ח"כ יעקב כץ היה מעורב לכאורה ברישום כוזב במסגרת חברה שניהל לבניית בתים ביישוב בית אל. "לפרשה יש השלכות ציבוריות מרחיקות לכת", טוענים בתנועה

חדשות כיפה אורי פולק 17/05/12 17:25 כה באייר התשעב

אומ"ץ דורשת לפתוח בחקירה פלילית נגד כצל´ה
יחצ, צילום: יחצ

תנועת אומ"ץ הגישה היום (ה') תלונה ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, ואל ועדת האתיקה של הכנסת, בדרישה לפתוח בחקירה נגד יו"ר "האיחוד הלאומי", ח"כ יעקב (כצל'ה) כץ. בתלונה נטען כי כצל'ה, לכאורה, ביצע רישום כוזב במסגרת חברה שניהל לבניית בתים ביישוב בית אל.

יו"ר אומ"ץ, אריה אבנרי, כתב ליועץ המשפטי כי "אנו פונים אליך בבקשה להורות על חקירת משטרה בפרשה זו שיש לה השלכות ציבוריות מרחיקות לכת". לדבריו, מדובר גם על בתי שכונת גבעת האולפנה אשר עניינם נידון לאחרונה בבג"ץ, לאחר ששופטי בית המשפט הורו להרסם עד ה-1 ביולי, כמו גם על בתים אחרים ביישוב.

בתלונה נטען כי "בניית הבניינים בגבעת האולפנה בבית אל, שעניינה נדון באחרונה בבג"ץ, נעשתה לכאורה תוך הונאה של הרשויות באמצעות רישום כוזב של מספרי המגרשים". באומ"ץ טוענים כי "החברה היזמית שהקימה את הבניינים, החברה לפיתוח קריית הישיבה בית אל ובית אל ב', רשמה אותם עם מספרי מגרשים אשר שייכים לשכונה אחרת בבית אל, ואשר הייתה בבעלות החטיבה להתיישבות של הסוכנות היהודית".

"באמצעות רישום זה, הצליחו לכאורה התושבים לקבל משכנתאות מן הבנקים לצורך מימון קניית הדירות. מספרי המגרשים של שכונת מעוז צור רשומים גם על חזית הבתים בגבעת האולפנה", מסבירים באומ"ץ, שטוענים לכאורה כי "ח"כ כץ היה עד לכניסתו לכנסת אחד ממנהלי החברה לפיתוח קריית הישיבה בית אל ובית אל ב'. יתרה מזאת, מען החברה כפי שמופיע בדוח של רשם החברות קשור לח"כ כץ".

חרף פניית כיפה, ח"כ כץ סירב להגיב לדברים.