הבית היהודי משיבים מלחמה: "לא נשב בקואליציה עד החזרתו של בן דהן לתפקידו"

לאחר שנתניהו פיטר את סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן ,מתפקידו הודיעו חברי הבית היהודי כי לא יסכימו לשבת בישיבות קואליציה כל עוד ראש הממשלה לא מחזיר את בן דהן לתפקידו. ברקע הדברים נתניהו צפוי לצאת בהודעה דרמתית הערב ב-20:00

חדשות כיפה מירב כהן 18/11/18 16:41 י בכסלו התשעט

הבית היהודי משיבים מלחמה: "לא נשב בקואליציה עד החזרתו של בן דהן לתפקידו"
בנט וחברי הבית היהודי, צילום: דוברות הבית היהודי

עוד לא הכריזו על הבחירות אך מסע הקמפיין כבר החל. בצעד חריג החליט ראש הממשלה לא המשיך את כהונת סגן שר הביטחון, אלי בן דהן, לאחר התפטרות ליברמן. הבית היהודי בצעד אחרון לפני, ככל הנראה,פיזור הממשלה הודיעו כי לא ישבו בדיוני הממשלה עד החזרת סגן השר לתפקידו. ראש הממשלה צפוי לכנס מסיבת עיתונאים דרמתית הערב ב-20:00 וכנראה יכריז על פירוק הממשלה.

בבית היהודי טוענים כי בשעות האחרונות הם פעלו למול אנשי לשכת ראש הממשלה על מנת למנוע את ההחלטה 'הלא הוגנת', לדבריהם, של פיטורי סגן שר הביטחון "התקבלה שהתקבלה ללא כל סיבה מוצדקת". 

"לצערנו, ראש הממשלה ואנשי נוהגים בכוחניות כלפי הבית היהודי, כפי שלא היו עושים מול אף מפלגה אחרת. נוצר מצב א-סימטרי, שבו סגן שר הביטחון נאלץ לשלם את המחיר על התפטרותו המבישה של שר הביטחון אשר ברח מאחריות", כך טענו אנשי הבית היהודי והוסיפו, "אין כל סיבה לפטר צוות שלם של סגן שר ויועציו, ולשלוח מספר משפחות לאבטלה מיידית, בשל גחמה בלתי מוסברת". 

בבית היהודי יצאו למתקפה נגד ראש הממשלה ואנשיו "לצערנו, למרות בקשות חוזרות ונשנות, אנשי לשכת ראש הממשלה נותרו בשלהם. אנו לא נאפשר את האבסורד הזה. לכן, סיעת הבית היהודי לא תצביע עם הקואליציה באף הצבעה עד אשר יחזור בו ראש הממשלה מהחלטתו".