הביטחוניסט החילוני והמזרחי: מועמד חדש לרשימה של בנט

האם תא"ל במיל' אביגדור קהלני בדרך לבית היהודי? שמו של הקצין המעוטר, כך פורסם ב'ישראל היום', עלה בקרב בכירי המפלגה. בעבר ניסיון דומה עם אלי אוחנה נחל כישלון. קהלני: "לא פנו אליי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/09/18 08:41 יד בתשרי התשעט

הביטחוניסט החילוני והמזרחי: מועמד חדש לרשימה של בנט
בורסת השמות החלה. בנט ושקד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הוא נחשב לאחד מגיבורי מלחמת יום הכיפורים, כיהן כשר בממשלת נתניהו וכעת שמו עלה כאחד המועמדים להיכנס לרשימת הבית היהודי. ב'ישראל היום' פורסם הבוקר (א') כי יתכן ותא"ל (מיל') אביגדור קהלני בדרך למפלגתו של בנט.

לפי הפרסום, מועמדותו של קהלני עלתה בקרב ראשי המפלגה, במטרה שייצג את הדמות החילונית והמזרחית שבנט כה מחפש, עוד מאז שניסה לשריין את אלי אוחנה לפני הבחירות האחרונות, מהלך שזכה לביקורות רבות ונגנז מספר ימים לאחר שהושק.

ישוריין בבית היהודי? אביגדור קהלני

ישוריין בבית היהודי? אביגדור קהלניצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

קהלני (74) שירת בצה"ל במשך 27 שנה, מרבית הזמן בחיל השריון, ואף קיבל את עיטור המופת על חלקו במלחמת ששת הימים ואת עיטור הגבורה במלחמת יום הכיפורים. את חייו הפוליטיים החל במפלגת העבודה, במסגרתה שימש כחבר כנסת בממשלתו של רבין. בהמשך הקים את מפלגת המרכז "הדרך השלישית" וכיהן כשר לביטחון הפנים בממשלתו הראשונה של בנימין נתניהו.

כשנה לאחר שסיים את תפקידו הוא נחשד שקיבל טובות הנאה ממו"ל מעריב באותה תקופה, עופר נמרודי, ובשיבוש הליכי חקירה ומשפט אך כעבור שנתיים זוכה לחלוטין מכל אשמה. לאחר מכן הוא הצטרף לליכוד, אך הוצב במקום לא ריאלי.

בנט ואוחנה תמונה

בנט ואוחנה תמונהצילום: הבית היהודי