"הבחירות הן על עתיד הדמוקרטיה מול הפשיזם של שקד"

ח"כ מרב מיכאלי תקפה את שרת המשפטים, שהצהירה כי תבטל את המהפכה החוקתית של אהרן ברק. בן גביר תקף מימן: "בית המשפט פסל את בן ארי ומנגד אישר את בל"ד. שקד רוצה לשנות, אנחנו באים לעשות מהפכה"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 01/04/19 13:08 כה באדר ב'

"הבחירות הן על עתיד הדמוקרטיה מול הפשיזם של שקד"
תוקפת את שקד. ח"כ מיכאלי, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

במערכת הפוליטית תקפו היום (ב') את שרת המשפטים איילת שקד, על הצהרתה כי תבטל את המהפכה החוקתית של אהרן ברק. בשמאל האשימו אותה בפגיעה בדמוקרטיה ואילו בימין לא האמינו כי היא מסוגלת לבצע מהלך כה דרמטי.

"אני מעריך מאוד את השרה שקד ובטוח בכנות כוונותיה לערוך שינויים בעולם המשפט", אמר חבר איחוד מפלגות הימין איתמר בן גביר, "אך צריך להיות ישרים: כדי לערוך שינוי מהותי בעולם המשפט צריך להוציא את נציגי השופטים מהועדה למינוי שופטים. לא עוד חבר מביא חבר, שופט מביא שופט אלא שופטים שנבחרים ומשקפים את רצון העם".

איתמר בן גביר

איתמר בן גבירצילום: פלאש 90, יונתן סינדל

חבר עוצמה יהודית הוסיף כי "גם לאחר ארבע שנות כהונה כשרת משפטים, בית המשפט העליון פסל את ד"ר מיכאל בן ארי ומנגד אישר את בל"ד, ממשיך לבטל חוקים, והשינוי הגדול לא נראה באופק. על כל שופט עם אג'נדה יהודית ציונית שאיילת מינתה היא הייתה צריכה להסכים למינוי שופט מהצד השני".

לדבריו, "כדי לערוך שינוי אמיתי, צריך להוציא את השופטים מהרכב הועדה למינוי שופטים ולהרחיב משמעותית את מספר השופטים, ואת זה רק אני כחבר בועדה וכיו"ר ועדת חוקה אעשה. שקד רוצה לשנות, אנחנו באים לעשות מהפכה".

השרה שקד

מותקפת מימין ומשמאל. השרה שקדצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

מי שתקפה את שקד מהצד השני של המערכת הפוליטית היתה ח"כ מרב מיכאלי ממפלגת העבודה שאמרה כי "למען הסר ספק, מותר ורצוי לנהל דיון על מערכת המשפט שלנו. אבל הבושם הפשיסטי של שקד לא מעוניין בדיון אלא בכח בלתי מוגבל, שמחייב את ריסוק  מערכת המשפט בישראל. הבחירות האלו הן על עתיד הדמוקרטיה בישראל מול הפשיזם של שקד. רק קול למפלגת העבודה הוא קול בטוח לדמוקרטיה".

חברת כחול לבן, ח"כ יעל גרמן, הוסיפה כי "הרפורמות המשפטיות של השרה שקד, הן ניסיון פוטש אידיאולוגי של מיעוט על הרוב שגדל על עקרונות מגילת העצמאות. מי היא, המייצגת 6% בלבד מהעם, שתקבע לרוב לסטות מעקרונות השיוויון והחופש לאורם גדלנו וחונכנו מאז הקמתה של מדינת ישראל".