הבחירות בבנימין: נפסלו מודעות של ישראל גנץ

יו"ר וועדת הבחירות הורה למטה הבחירות של ישראל גנץ להסיר מודעות בחירות שנתלו ברחבי המועצה, כיוון שהם אינם עומדים בכללי חוק הבחירות, המחייב לפרסם סקרים יחד עם השאלות שנשאלו בסקר. מטה גנץ: "הסקרים נערכו על פי כל הפרמטרים המקצועיים. שוקלים את צעדינו"

חדשות כיפה יהונתן קליין 25/10/18 21:51 טז בחשון התשעט

הבחירות בבנימין: נפסלו מודעות של ישראל גנץ
שילה אדלר וישראל גנץ, צילום: יח"צ

בחוץ סערה, וקרבות הבוץ בבחירות לרשויות המקומיות לא פוסקים לרגע. בתגובה לעתירה שהוגשה על ידי מטה שילה אדלר, הורה  הערב (ה') יו"ר וועדת הבחירות של אזור יהודה, השופט ארנון דראל, למטה ישראל גנץ, להסיר מודעות שפורסמו על ידיהם ברחבי המועצה, מאחר שלא עמדו בהוראות חוק הבחירות.

בשלטים שפורסמו על ידי מטה גנץ, מופיעים שני סקרים המעניקים לישראל גנץ את הניצחון בבחירות, אך במודעה לא מופיעות השאלות שנשאלו בסקר, וזאת באמור לסעיף בחוק הבחירות על פיו "המפרסם בכתב לציבור על תוצאותיו של סקר בחירות יפרט, נוסף על האמור באותו סעיף קטן, גם את השאלות שנשאלו בסקר". 

המודעות שמטה גנץ נדרש להסיר

המודעות שמל מטה גנץ שנפסלוצילום: ללא

יו"ר וועדת הבחירות דחה את טענת מטה גנץ כי מדובר ב'גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה', כיוון שיש שאלות רבות בסקר. והציע, בפשטות, לשאול פחות שאלות. לסיכומו של דבר, הודיע יו"ר ועדת הבחירות למטה גנץ כי עליו להסיר עד ליום שישי בשעה 12:00 בצהריים את כל השלטים שנתלו ברחבי המועצה.

גורמים בסביבת מטהו של שילה אדלר מספרים, כי העתירה הוגשה על ידיהם רק במענה לעתירה קודמת שהגיש מטה גנץ, שעסקה בטענות קטנוניות, לדבריהם, כנגד מודעות ובהן סקר שפורסם על ידי מטהו של שילה אדלר, מודעות שנפסלו על ידי וועדת הבחירות. בסביבתו של גנץ דווקא טוענים כי במטה אדלר הם אלה שעוסקים בקנטרנות, וכי הדבר מעיד על לחץ במטה אדלר.

ממטה שילה אדלר נמסר: "נמשיך לפעול בצורה שקופה ומכבדת. אנו שבים ודורשים ממטה גנץ לחשוף את הסיכום אליו הגיע עם דגל התורה ואת פרטי הדיל גנץ-דרעי. כי הגיע זמן שקיפות. הגיע זמן בנימין."

ממטה ישראל גנץ נמסר בתגובה: "מטה גנץ ערך שני סקרים מקצועיים באמצעות מכוני סקרים מהוותיקים והידועים בישראל. הסקרים נערכו על פי כל הפרמטרים המדעיים הסטטיסטיים המקצועיים. 
שני הסקרים קבעו כי ישראל גנץ גובר על שילה אדלר ומנצח בבחירות בבנימין. לעומת סקרי עומק אלו ערך מטה אדלר סקר מסרונים חסר ערך מקצועי ואקדמי אשר אליו הוצמדה הערה כפי המחויב בחוק: "אי אפשר להסיק מהסקר מסקנות לגבי דפוסי הצבעה או עמדות של הציבור" 
בצר להם פנו במטה אדלר וחיפשו בנרות כשלים בהתנהלות מטה גנץ. 
כל שמצאו היה שמהמודעות המפרסמות את תוצאות הסקרים האמיתיים נשמטו בטעות השאלות שנשאלו בסקר. לכן הורתה ועדת הבחירות לתקן את הפרסום.

אנו שוקלים את צעדינו במישור המשפטי ובמישור המעשי."

פסיקת יו"ר וועדת הבחירות

פסיקת יו"ר וועדת הבחירות צילום: ללא