'הארץ' נגד סגן ראש מועצת שומרון

דוידי בן ציון פרסם פוסט בו הוא מונה את רשימת נרצחי הטרור שנרצחו על ידי מחבלים תושבי יטא, וטוען שהכפר צריך להיות "מודל לאיך מדינת ישראל מתמודדת עם הרוע". זה הספיק להארץ כדי להאשים אותו בהסתה

חדשות כיפה יהונתן קליין 17/09/18 12:50 ח בתשרי התשעט

'הארץ' נגד סגן ראש מועצת שומרון
הכניסה לכפר יטא. ארכיון, צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

"הכפר הזה מחנך לאנטישמיות מעשית, מגדל דור של טרור, הוא חממה לרצח יהודים ואת זה חייבים, פשוט חייבים לעצור עוד היום. הכפר יטא צריך להיות מודל לאיך מדינת ישראל מתמודדת עם הרוע והרשעות של כפרי רוצחים לא רק בגלל מה שכבר עשו אלא בעיקר בשביל מה שהם רוצים לעשות". כך כתב דוידי בן-ציון, סגן ראש המועצה האזורית שומרון, בפוסט שפירסם אמש בפייסבוק בעקבות הרצח של ארי פולד בגוש עציון.

לדעתה של פובליציסטית 'הארץ', נטע אחיטוב', המילים הללו מספיקות להאשים את בן-ציון בהסתה כנגד כל תושבי יטא. "בן ציון הוא איש חביב מאוד במפגש פנים אל פנים". כותבת אחיטוב, "אפשר להניח שהוא הבין היטב מה המשמעות של כתיבת מלים כאלה ברשת חברתית ביום עצוב וטעון, שבו נרצח תושב אפרת בפיגוע דקירה על ידי נער מהעיר יטא. בן ציון ודאי מודע לנפיצות הטמונה בהכרזתו, שאנשי יטא מתכוונים לבצע עוד פיגועים. במהלך מילולי זה, הוא גם זורע פחד וגם מאשים אנשים במעשים נוראיים לפני ביצועם. אפילו עומדים למשפט נחשבים לחפים פשע עד שמוכחת אשמתם, אבל בן ציון רואה בכ-50 אלף תושבי העיר יטא אשמים עוד לפני שביצעו כל מעשה, אם בכלל. בן ציון לא יודע שהם רוצים לבצע פיגועים, אלא משער שהם רוצים לעשות זאת. לכן, זה מסוכן מה שהוא כתב."

אחיטוב כותבת, אמנם, שהתגובות לפוסט גרועות מן הפוסט עצמו, ומביאה כדוגמה תגובות הקוראות "למחוק את הכפר יטא מהמפה", או "כשאנסו את דינה, בני יעקב רצחו את כל הגברים בשכם", אך משווה את הפוסט של בן ציון לדבריה של המשוררת הערביה-ישראלית דארין טאטור, שהורשעה בהסתה לאלימות בגלל שיר שפרסמה ובו כתבה בין היתר "לא אסכים לפתרון שלום/ לעולם לא אוריד את דגלי/ עד שאורידם ממולדתי". אחיטוב טוענת שההסתה בשני המקרים היא זהה.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2241919485822340&set=a.677406932273611&type=3