'הארץ' נגד הרב הצבאי הראשי

הרב אייל קרים סיפר כי ביום הספורט לקצונה הבכירה מתקיימים מספר מקצים בהפרדה בין גברים לנשים. ח"כ מרב מיכאלי לא אהבה את הרעיון: "הרבצ"ר שהתפלפל בעבר בסוגיית הרשות לאנוס גויות במלחמה, דואג עכשיו ל"צניעות" גם באירועי ריצה למפקדות ומפקדים בצה"ל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/01/19 10:20 ז בשבט התשעט

'הארץ' נגד הרב הצבאי הראשי
ריצה נפרדת בצה"ל?, צילום: shutterstock

הדתה בצה"ל? על פי דברי הרב הצבאי הראשי, הרב אייל קרים, ביום הספורט של הקצונה הבכירה בצה"ל, המתקיים אחת לשנה במכון וינגייט, חלק מהריצות מתקיימות בהפרדה בין גברים לנשים. כך פורסם ב'הארץ'. 

הרב קרים סיפר באזכרה לרב הצבאי הראשי לשעבר, אביחי רונצקי ז"ל, כי הרב רונצקי והוא התלבטו האם להשתתף ביום הספורט, מאחר ומתקיימת בו ריצה נפרדת. לדבריו, הרב רונצקי אמר לו: "אנחנו נהיה, ואנחנו נפעל שתהיה שם ריצה מגדרית".  הרב רונצקי הציע שהריצה תתנהל כך ש"מי שרוצה לרוץ ביחד ירוץ ביחד, ומי שרוצה לרוץ בנפרד ירוץ בנפרד ולא קרוב זה אל זה כל היום. וככה היה".

(דברי הרב קרים באזכרה. צילום: 'הארץ')

"מאז מאותה אליפות צה"ל למפקדים, עד היום - זה גם יוצא בפקודות של הצבא בזימון לאליפות הזו - ישנם מקצים מגדריים. וזה התנהל הרבה יותר טוב ממה שזה התנהל", הוסיף הרב קרים.

יש לציין, שבכל אירוע ספורטיבי בצה"ל, כמו גם בתחרויות מקצועיות בארץ ובעולם, ריצה ושאר תחרויות אתלטיקה מתקיימות בנפרד, מסיבות ברורות. אך בעיני ח"כ מרב מיכאלי (העבודה), בצה"ל כנראה צריכים להיות חוקים שונים. לדבריה "הרבצ"ר אייל קרים, שהתפלפל בעבר בסוגיית הרשות לאנוס גויות במלחמה, דואג עכשיו ל"צניעות" גם באירועי ריצה למפקדות ומפקדים בצה"ל. אני, למשל, רצה בין השאר כדי להבטיח שלא הופכים את המרחב הציבורי שלנו לבית כנסת אורתודוכסי". כך מיכאלי. מעניין אם גם באולימפיאדה דורשת ח"כ מיכאלי לבטל את ההפרדה בין גברים לנשים בתחרויות הריצה.

בצה"ל, אגב, מיהרו להכחיש את הדברים. בתגובת דובר צה"ל נאמר: "אליפות צה"ל נערכת מדי שנה, במטרה לשים דגש על חשיבות הכושר הקרבי והתרבות הגופנית בצה"ל בהובלת המפקדים. באליפות זו, כמו בכל מפגן של תרבות גופנית בצבא, לא קיימת הפרדה מגדרית. ריצת המפקדים באליפות אינה נחשבת כריצה תחרותית ועל כן, המשתתפים יכולים לצאת ממנה לאחר מספר דקות, בהתאם להחלטתם האישית". על פי דובר צה"ל, "לא מדובר בהנחיה או פקודה".