'הארץ' מתנצל על פרסום מודעה נגד הלהט"ב

בעיתון הארץ פורסמה מודעה של עמותת 'חזון' בה נכתב אבא ואמא = משפחה, 'האומץ להיות נורמלי'. העמותה מקיימת בימים אלו קמפיין נרחב שמטרתו 'להציב סדר יום יהודי במדינה'. מו"ל הארץ, עמוס שוקן, התנצל בפומבי: "המודעה פורסמה בטעות, מבחינתי זאת עמדה גזענית"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 21/02/19 12:57 טז באדר א'

'הארץ' מתנצל על פרסום מודעה נגד הלהט"ב
מתנצל. מו"ל הארץ, עמוס שוקן, צילום: אמיר לוי, פלאש 90

עמותת 'חזון' בראש הכותרות. מודעה שפרסמה הבוקר (ה') העמותה בעמוד הראשי של עיתון 'הארץ', עוררה זעם בקהילת הלהט"ב ואנשים המזדהים עמה. במודעה נכתב: "אבא ואמא = משפחה, האומץ להיות נורמלי". ומו"ל הארץ, עמוס שוקן, התנצל בטוויטר על פרסומה.

המודעה היא חלק מקמפיין נרחב שמנהלת בימים אלו העמותה, המתמקד במבצע החתמות על 'האמנה הישראלית' שכתבו לקראת הבחירות הקרובות. באמנה נכתב: "היהדות היא סלע קיומנו בארץ ישראל". החתומים על האמנה מתחייבים שהם יתמכו רק במפלגות שיחזקו את הזהות של מדינת ישראל ויפעלו למען הערכים של מסורת, שבת ומשפחה. לטענת 'חזון' כבר למעלה מ-50,000 איש חתמו על האמנה.

בעקבות פרסום המודעה ב'הארץ' התפרסמו תגובות רבות ונזעמות ברשתות החברתיות, כגון, "הארץ מוכיח: עבור כסף אפשר לפרסם הכל", וכן טענות כי העיתון "בגד" בקוראיו. הכותבים אף תייגו בטוויטר את מו"ל 'הארץ', עמוס שוקן, שפרסם התנצלות בה כתב: "המודעה הזאת פורסמה בטעות ולא נפרסם אותה או שכמותה בעתיד. מבחינתי זאת עמדה גזענית שאסור לתת לה מקום, כמו לכל עמדה גזענית אחרת".

בתנועת 'חזון' מזכירים שרק בשבוע שעבר הוסר שלט דומה שלהם שנתלה על מלון בכניסה לירושלים. בתנועה מציינים שעם תלייתו של השלט, הגיעו תלונות וקמפיין רשת מצד ארגוני הלהט"ב שפנו להנהלת המלון בדרישה להסיר את השלט, ואף אם איימו להחרים את המלון אם לא יעשו כן. הנהלת המלון נכנעה לאיומים והסירה את השלט למרות שידעה מראש מה תוכנו ואישרה את פרסומו.

מתנועת חזון נמסר בתגובה: "מדינת ישראל היא מדינה יהודית. כל מי שפוקח את עיניו רואה עד כמה עם ישראל מחובר ליהדות ולמסורת. צמא לחזק את הקשר שלו עם העבר המפואר שהביא אותנו עד הלום. היהדות היא המכנה המשותף הרחב ביותר לכל קצות הקשת הפוליטית בישראל".