האסטרטגיה של נתניהו נחשפת: הצגת גנץ כשמאל ושתיית קולות מבנט ושקד

ראש הממשלה נפגש עם בכירים בליכוד והעריך בפניהם כי החלטת מנדלבליט עלתה לו בשני מנדטים. "לבנט ושקד יש 'שומנים מיותרים'", ציין והוסיף כי "ש ציבור בימין שקונה את הבלוף של גנץ ולפיד. בלט בהיעדרו: גדעון סער

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/03/19 07:31 כז באדר א'

האסטרטגיה של נתניהו נחשפת: הצגת גנץ כשמאל ושתיית קולות מבנט ושקד
ישתה ממנו מנדטים? נתניהו ובנט, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

הליכוד צפוי לפתוח הערב (ב') באופן רשמי את קמפיין הבחירות שלו, ובדיון של ראש הממשלה נתניהו עם בכירי מפלגתו עלו עיקרי האסטרטגיה, וביניהם: לקיחת קולות מהימין החדש והמשך הצגתו של בני גנץ כאיש שמאל. כך פורסם הבוקר בישראל היום.

נתניהו נפגש אמש עם שורת בכירים בליכוד ובפגישה הוחלט כי "לבנט ושקד יש 'שומנים מיותרים'" וכי תימשך המתקפה על ראש כחול לבן שימשיך להיות מוצג כאיש שמאל. 

הבטחת בחירות ראשונה? גדעון סער

לא זומן לפגישה עם נתניהו. גדעון סערצילום: פלאש 90

לפי הדיווח, ראש הממשלה טען בפני אנשי מפלגתו כי החלטת היועמ"ש על הגשת כתב אישום נגדו בכפוף לשימוע, העבירה למחנה גנץ-לפיד 2 מנדטים והדבר לדעתו נובע מכך שהקמפיין נגד גנץ לא מספיק חזק. "יש ציבור בימין", אמר נתניהו במפגש הסגור, "שקונה את הבלוף של גנץ ולפיד, והתפקיד שלנו כעת הוא לפמפם ולהסביר כל הזמן שמדובר בשמאל". כך, אתמול כבר נשמעו שרי הליכוד כשהם אומרים כי "גנץ מעדיף את הערבים, ולכן הבחירות הן או טיבי או ביבי".

עוד עלה מהמשיחות כי נתניהו מודאג משיתוף הפעולה עם נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין. לפי הדיווח, הוא אמר לשומעיו כי "יהיה לי לא פשוט עם האיש שגר מעבר לגבעה". בידיעות אחרונות דווח כי בכירים רבים הוזמנו לפגישה עם ראש הממשלה וכול אנשי הרשימה צפויים לקחת חלק בקמפיין המפלגה, למעט גדעון סער שהתברג בפריימריז האחרונים בחמישייה הראשונה.

מבית הנשיא נמסר בתגובה לפרסומים: "לא נקבל ניסיונות להטלת דופי בשיקול דעתו של נשיא המדינה, מאף גורם וצד במפה הפוליטית. נשיא המדינה יקבל את החלטתו על פי תוצאות הבחירות ובהתאם להתייעצויות שיקיים, כפי שנהגו כל נשיאי ישראל לאורך השנים".