הודעות מכפישות של ברקוביץ או ספין של ליאון?

בסיבוב הראשון בבחירות לראשות עיריית ירושלים נשלחו הודעות אנונימיות שכינו את השר זאב אלקין "גרגמל". בעקבות הודעה נוספת, אפשר לפרש שמי שעומד מאוחרי ההודעות הוא עופר ברקוביץ שמכחיש. מהצד השני, אולי מדובר בספין של משה ליאון

חדשות כיפה גלעד כהן 05/11/18 22:02 כז בחשון התשעט

הודעות מכפישות של ברקוביץ או ספין של ליאון?
ברקוביץ וליאון, צילום: רפי קוץ, יונתן זינדל פלאש 90

בעוד כשבוע ילכו התושבים הירושלמים שוב, להצביע לראשות העיר כאשר הפעם יש להם רק שתי אופציות, משה ליאון או עופר ברקוביץ. לקראת הסיבוב השני שיערך ב13.11 מתחילים לצוץ לא מעט ספקולציות.

בסיבוב הראשון נשלחו מסרונים מיעד אנונימי בהם מלל שמכנה את מי שהיה מועמד לראשות העיר, השר זאב אלקין "גרגמל". "דרדסית: נכון שגרגמל תמיד מפסיד כי הוא לא אוהב דרדסים?" נכתב בהודעה, "אז אותו דבר אלקין. לא סתם כולם נוטשים אותו! הוא לא אוהב אנשים.." כך נכתב בהודעה. 

על פי מידע שהגיע ל'כיפה' הערב (ב'), מי שקיבל את מסרון ה"גרגמל", קיבל מאותו שולח אנונימי הודעה עם המסר הבא: "עופר ברקוביץ'. באים. מנצחים!". לפיכך, ניתן לחשוב שמי שעומד מאוחרי ההודעה שמכפישה את השר אלקין הוא המועמד לראשות העיר, עופר ברקוביץ. אולם, בעקבות טעות בכתיבת שמו של עופר ברקוביץ שמקפיד לא להוסיף גרש לשם משפחתו, לא מן הנמנע כי מי שעמד מאחורי הודעות ה"גרגמל" הוא דווקא משה ליאון. ההודעה שנשלחה היום, נשלחה דרך אותו איש קשר, וניתן לפרש שנשלחה על מנת לייצר ספין ובו הבוחרים יחשבו שמי שעומד מאחורי ההודעות הוא יריבו על ראשות העיר, עופר ברקוביץ.

ממטה התעוררות מכחישים את הייחוס להודעות הנ"ל ואומרים: "הערב הופצו עשרות אלפי הודעות שמנסות לקשור בין סדרת ההודעות האנונימיות לעופר ברקוביץ. אין זו דרכה של תנועת התעוררות וגם ההודעה האחרונה לא נשלחה בשמה. לראיה- אפילו בהודעה זו יש טעות בשמו של המועמד לראשות העיר עופר ברקוביץ, מטה התעוררות בירושלים לא יטעה בשם המועמד העומד בראשו. משה ליאון נוקט שיטות עברייניות לכאורה במהלכים שיקריים במשך כל הקמפיין. לא זה האדם שירושלים רוצה בראשה.  לליאון אין מנדט בירושלים. לעופר ברקוביץ יש את הירושלמים. אנו נגיב בכל האמצעים העומדים לרשותינו נגד מטה ליאון." תגובת מטה עופר ברקוביץ.